בניגוד לרימאק ולאספארק נטולות הניסיון בייצור מכוניות (או לפינינפארינה, שהתמחתה בעיקר בעיצוב), ללוטוס הבריטית יש שבעים שנות ניסיון בפיתוח וייצור מכוניות ספורט איקוניות, החל ב- Type 11הקשישה, עבור דרך דגמי כביש ספורטיביים כמו Elan ו-Esprit, שאף כיכבה כמכוניתו התת-מימית של 007 בסרט "המרגל שאהב אותי", וכלה בדגמי פורמולה 1 מהוללים.
בשנים האחרונות נבלמה תנופת הפיתוח של לוטוס, אבל עם ה- Evijaהמדהימה היא מתייצבת בראש החץ של טכנולוגיית ההייפרקאר. מערכת ההנעה של המכונית דומה לזו של מתחרותיה הישירות – קרוב ל-2,000 כוחות סוס, כשתי שניות מאפס למאה, טווח של כ-350 קילומטר ומהירות מרבית מעל 350 קמ"ש.
צמצום תכולת המצבר ל-70 קוט"ש אִפשר לייצר הייפרקאר השוקל 1,680 קילוגרם בלבד, אבל דורש טעינות תכופות יותר. טכנולוגיית הטעינה של לוטוס מאפשרת שימוש בהספק חסר תקדים של 800 קילוואט, אבל הבעיה היא שאין עדיין בעולם מטענים חזקים כל כך… המצבר ממוקם מאחורי המושבים, מייצר חלוקת משקל אופטימלית להשבחת ביצועי המסלול.
רכבי הייפרקאר הפכו נתונים דמיוניים, כמו תאוצות של אפס עד מאה בשתי שניות, או אפס עד 300 קמ"ש בפחות מתשע שניות, למובנים מאליהם, אבל זה ממש לא כך, כי אפילו מכונית-על כמו בוגאטי שירון נזקקת ל-13.6 שניות כדי להגיע ל-300 קמ"ש. המהפכה החשמלית מכניסה אותנו לעידן חדש – לא רק שהיא מייצרת ביצועים דמיוניים, היא גם מאפשרת ליצרנים נטולי מסורת מוטורית להשתחל למועדון ההייפרקארס. במקרה של לוטוס, האֶווִייה אמורה לספק לא רק תאוצות מסחררות אלא גם התנהגות כביש מצוינת והיגוי עתיר תחושה. סדרת הייצור תמנה 130 מכוניות בלבד.
שורה תחתונה: רכב המילוט של מלכת אנגליה…
מחיר: 2.3 מיליון דולר
למכוניות חדשות נוספות היכנסו כאן