ריוויאן R1S הוא הגרסה הסגורה של הטנדר R1T, שעותקים ראשונים שלו כבר נוסעים בארצות הברית – במחירים המקובלים בסגמנט רכבי שטח-יוקרה. לריוויאן יש מתחרים כמו האמר של GMC, סייברטראק של טסלה ולייטנינג 150 של פורד, אבל אלה רחוקים עדיין מייצור ומכירה של ממש. הבורסה האמריקאית מאמינה בחברה הצעירה מדרום קליפורניה, ועל כך תעיד הנפקת ענק של 11.9 מיליארד דולר, שהסתיימה בנובמבר 2021.
בהשוואה להייפרקארס שעליהם כתבנו בעמודים הקודמים, נתוני המנוע של R1S צנועים יחסית, ועדיין, זו מכונה מדהימה במונחים של רכב שטח שימושי – 754 כ"ס ומצבר 180 קוט"ש, תאוצה מאֶפס למאה בשלוש שניות, טווח של יותר מ-500 קילומטר. רכבי השטח של ריוויאן מיועדים לשימושי לייף-סטייל ממותגים, אבל יש להם גם יכולות שטח מצוינות, מנהיגת שבילים מהירה ועד זחילת סלעים. יכולת זו נתמכת במתלי אוויר המאפשרים הגבהת גחון הרכב עד לגובה מרשים של 38 סנטימטרים.
כדי לבחון את יכולותיהם נשלחו ב-2019 שני טנדרים לחצות את אמריקה מחוף לחוף ב-TransAmerica Trail, הכולל אלפי קילומטרים של דרכי עפר ואתגרי עבירות. במקביל נבחנו יכולות השטח של ריוויאן במירוצי שטח ובניסויים מפרכים במדבריות ובקרחונים.
העדר מנוע בעירה פנימית ומכלולי העברת כוח מעניק לרכב שימושיות ייחודית – בחרטום אין מנוע אלא תא מטען גדול; תא מטען נוסף, נסתר, בנוי לרוחב הרכב (במקום שבו שכנו בעבר השלדה וגל ההינע האחורי). המצבר מאפשר אספקת תאורה, קירור, חימום ומוזיקה לשהייה של שבוע שלם בשטח.
שורה תחתונה: פורץ הדרך, אל מחוץ לאספלט
מחיר: 80 אלף דולר