בשנחאי האוונגרד יותר נוח Ultraviolet, שנחאי, סין

התפאורה התחלפה לסגול, כאילו כדי לסמל את שם המסעדה, ועל הקירות מוקרן הנוף של שנחאי. Photos: Scott Wright of Limelight Studio
החזון על פי פיירה הוא "לתמוך באופן שבו אנו חשים את הטעם, באמצעות אווירה מותאמת באופן מדויק למנה".

בשנת 2005 הגיע השף הצרפתי פול פֵּיירֶה אל העיר שנחאי שבסין ופתח שם מסעדה בשם Jade, שנחשבה "חוד החנית של הבישול האוונגרדי באסיה", אבל זו היתה דווקא התקופה השמרנית בחייו. ב-2013 הוא הוציא לפועל את פרויקט חייו: מסעדת Ultraviolet. כמו בגרסה הספרדית, Sublimotion, יש כאן למעשה חדר אחד, ובו שולחן אחד, מלבני, לעשרה סועדים. גם כאן התפריט מוכתב מראש והמחיר קבוע, אם כי שפוי יותר (הכל יחסי) – 450 אירו לאדם, ועל הקירות העירומים מוקרנים סרטוני אנימציה שונים, המשנים את האווירה בחדר בהתאם למנה המוגשת. גם כאן מוגשות כמה מנות זעירות לצד מיניאטוריות, כגון גרגיר צלף אחד ממולא באנשובי או שלגון מלפפונים בגודל של ציפורן.

Photos: Scott Wright of Limelight Studio שלגון מלפפונים מעוטר בשברי בוטנים וזרעי כוסברה

החזון על פי פיירה הוא "לתמוך באופן שבו אנו חשים את הטעם, באמצעות אווירה מותאמת באופן מדויק למנה". זו, לדבריו, המהות של מה שהוא מכנה "Psycho Taste", ובעברית: "כל מה שמשפיע על טעם – מלבד הטעם עצמו, כולל הציפייה לפני ואחרי, הזיכרון ועוד".

הספרדי פאקו רונסרו ביקר באולטרא-ויולט ב-2013, שנה לפני שפתח את Sublimotion. לפֵּיירה, מצדו, אין בעיה עם העתקת הקונספט, אך היה שמח לקבל מרונסרו מעט קרדיט על הרעיון… בכל אופן, נראה כי אנחנו מתקרבים לעידן "המסעדות הרב חושיות", ועוד יתברר ששתי אלה הן רק ההתחלה.

Ultraviolet – “Somewhere in Shanghai”. https://uvbypp.cc/#/contact

 

הרשמה לניוזלטר של סיגאר

    Shopping cart

    0

    אין מוצרים בסל הקניות.

    Hit Enter to search or Esc key to close
    האם את/ה מעל גיל 21?
    הכניסה לאתר מותרת מגיל 21 בלבד

    בכניסה לאתר זה הנני מאשר ומצהיר כי: (1) הנני בגיר אשר מלאו לו 21 שנים לפחות; (2) הנני מבקש, מראש ובכתב, להיחשף לפרסומת למוצרי עישון בלא חוזי (video) או שמע כלשון סעיף 3(ב)(5) לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983.

    הנני מבקש לצפות בתכני האתר, וכן מספק את הצהרתי זו, באופן חופשי ותוך הבנה מוחלטת ומלאה של מעשיי והשלכותיהם ולא תהא ו/או למי מטעמי כל דרישה ו/או תלונה ו/או בקשה ו/או תביעה כלפי מפעילי האתר ו/או בעלי האתר ו/או מי מטעמם בקשר לתוכן האתר, לרבות התוכן השיווקי, הפרסומי והאינפורמטיבי המצוי בו.

    דילוג לתוכן