הדרך לספר את החלום – אולי ההזיה – על מכונית הפַּגאני הוּאַיירה, אפשרית רק דרך העיניים של מי שיצר אותה: הוראסיו פגאני, האיש אשר יותר מכל אחד אחר דמיין, ערג ועיצב את המכונית כמו האמנים הגדולים של העבר, אשר ניצבו מול גוש שיש גולמי ושלפו מתוכו יצירות אמנות בנות אלמוות.
זהו הפרויקט המורכב ביותר, עד היום, של בית פגאני, אשר רצה לקחת את דגם הואיירה הסגור לרמה גבוהה יותר, בתצורת רודסטֶר פתוח. אחד האתגרים המשמעותיים היה ליצור גרסת רודסטר שתהיה קלה יותר מהקוּפֶּה, שהיתה בשעתה הקלה ביותר בקטגוריה שלה. שש שנות פיתו
שש שנות פיתוח נדרשו להגיע לתוצאה הזאת, ונוצרו ממנה מאה יחידות בלבד.
השלדה מערבת חומרים מרוכבים כמו סיבי פחמן יחד עם טיטניום לצד חומר חדש, קרבו-טריאקס, שהיה בעל תפקיד מרכזי בהפחתת עשרות קילוגרמים ממשקל הרכב. מבנים נוספים, מצינורות פלדה, ממוקמים בנקודות נושאות העומס בחזית ומאחור.
הכוח מגיע ממנוע AMG עם 12 צילינדרים, בעל נפח שישה ליטרים, המפיק 764 כ"ס ומאה קג"מ. ההנעה אחורית, דרך תיבת הילוכים עם שבע מהירויות. המשקל הכולל של הרכב הוא 1,280 ק"ג בלבד.
תא הנהג וסביבת הנוסעים הם מהמרשימים בעולם הרכב, עם משטחים גלויים של קרבון ועם נקודות ממשק מהפנטות בין עור נאפה רך לגימורי אלומיניום מכורסם. יש כמובן מולטימדיה שימושית, מיזוג אוויר חזק ואפילו מכסה מנוע שקוף, שמאפשר לראות את המנוע המפלצתי.
שורה תחתונה: מפלצת אקסקלוסיבית
מחיר: כשלושה מיליון דולר
ח נדרשו להגיע לתוצאה הזאת, ונוצרו ממנה מאה יחידות בלבד.