אנחנו נפגשים בפסטיבל הסיגרים "פרוסיגר" ברפובליקה הדומיניקנית, באווירה הנינוחה והמהנה של הפסטיבל. הנס קריסטיאן הוכגרד, מנכ"לדוידוף שוויץ, שמח להעניק לי ריאיון אישי, ואני מבחין היטב בחיבה המורעפת על האיש מצד באי הפסטיבל, הן בזכות ההערכה הרבה לסיגרים של דוידוף והן לנוכח אישיותו החביבה והכובשת.
הסקרנות לראיין את הוכגרד נבעה בשל המבנה הניהולי הייחודי של דוידוף – המשלב בין הייצור, המנוהל על ידי הנדריק קלנר (שאותו ראיינו בגיליון הקודם, מס' 109) ברפובליקה הדומיניקנית, לבין תחום השיווק וההפצה, המנוהל על ידי הוכגרד ממטה החברה בשווייץ – והאינטראקציה ביניהם בתהליכי יצירת סיגרים חדשים.
לכבוד ראש השנה הסיני ייצרה דוידוף סיגר מיוחד – סיגר שנת הכִבשה (Year of the Sheep Limited Edition 2015).
כיצד נולדה סדרת הסיגרים לכבוד ראש השנה הסיני?
"הרעיון נולד עם הגיעי לדוידוף, מתוך היכרותי בכמה מתפקידי הקודמים עם הצרכן הסיני. חייתי עשר שנים באסיה, ולמדתי לדעת שהאהבה של הסינים למוצרים ייחודיים, שאין לאף אחד אחר, מאפיינת אותם מאוד. מכאן נולד הרעיון ליצור סיגרים על פי לוח השנה הסיני, שבו לכל שנה אופי משלה, וכך הסיגרים יהיו תואמים לאופי השנה. ומאחר שמדובר במוצר המשמש מתנה, חטיבת השיווק שלנו לקחה על עצמה אתגר: לייצר אריזת מתנה מיוחדת לסיגרים הללו – מהחבק הייחודי ועד לקופסת הסיגרים המהודרת.
"בכל שנה מיוצרות 50 אלף יחידות בלבד. מהדורה מוגבלת מאוד, שזוכה להצלחה רבה, ולא רק בסין, אלא גם בארצות הברית ובחנויות דיוטי פרי ברחבי העולם, מכיוון שמדובר בפריט אספנות, שתמיד משמח להעניק אותו במתנה לאחרים ולעצמך.
"סדרת סיגרי השנה הסינית היא אחת מסדרות מהדורה מוגבלת שאנו מייצרים. השנייה היא סדרת האמנות, Davidoff Limited Art Edition, שחלק מההכנסות ממנה מיועדות למימון פעילותם היצירתית של אמנים. הסיגרים במהדורה זו נמכרים בקופסה מיוחדת, המעוצבת על ידי האמן שבו אנו תומכים באותה שנה".
גם ניקרגואה. וקובה?
מותג דוידוף מזוהה מאוד עם הרפובליקה הדומיניקנית, ולכן, כשהמותג השיק לא מכבר את סיגרי דוידוף ניקרגואה, הדבר עורר סקרנות רבה בקרב חובבי הסיגרים.
ספר על תהליך יצירת דוידוף ניקרגואה, בלנד שכולו מעלי טבק מניקרגואה.
"כשהצטרפתי לחברה, לפני כארבע שנים, אמרתי להֶנקה (הנדריק קלנר, המאסטר בלנדר של דוידוף), באחד הדיונים הראשונים שלי אתו, שדוידוף הוא מותג מצוין של סיגרים דומיניקניים, אבל עלינו להפתיע עם משהו חדש, כדי להוביל את השוק. קיימנו הרבה דיונים, והוא תמיד אמר לי שזו משימה בלתי אפשרית. לכל הפאנלים של הטעימות שהיו לנו, הוא תמיד שלח סיגרים שהיה בהם גם טבק דומיניקני. התעקשתי שהסיגרים יהיו עם מאה אחוז טבק מניקרגואה, ולבסוף הוא 'נכנע', והוא בוודאי גאה בהצלחה של הבלנד ובאהדה שהוא זוכה לה בקרב חובבי הסיגרים.
"זהו הסיגר הראשון שעשוי כולו מעלי טבק מאזורי הגידול בניקרגואה (אסטלי, קונדגה, מטפה, אלאבה). הגידול והייבוש הראשון נעשים בניקרגואה, ולאחר מכן הטבק נשלח אל המפעלים שלנו ברפובליקה הדומיניקנית, כדי לוודא שתהליכי הייצור יהיו בסטנדרטים של דוידוף. ההצלחה של סדרת הסיגרים מניקרגואה נובעת מכך ש-70 אחוז מהצרכנים של הסדרה הם צרכנים חדשים. הטעמים שונים מאלה של סיגרי דוידוף הדומיניקניים, והם עשירים וחזקים יותר.
"הניסיון המוצלח הזה נובע מהפילוסופיה שלי, מאז הצטרפותי לחברה, שדוידוף הוא מותג עולמי, ואתה יכול לגדל ולייצר באזורים שונים והצרכנים יאהבו את מה שאתה עושה מתוך הערכה לאיכות, לעקביות של המותג. הודות לכך, כעת יש לנו סדרות סיגרים מהרפובליקה הדומיניקנית, מניקרגואה, ובעתיד יהיו לנו מקובה".
האם אכן נראה בעתיד סדרת דוידוף קובנית? האם דוידוף תחזור לקובה ותחדש את ימיה כקדם?
"אובמה הכריז אמנם על נורמליזציה ביחסים בין ארצות הברית לקובה, אך בפועל שום דבר לא השתנה עדיין. הכל תלוי בהסרת האמברגו ובאישור הקונגרס, וזה ייקח כנראה עוד זמן. קיימת גם סוגיית המותגים הכפולים, ויהיה בוודאי מאבק בנושא. אנחנו מאמינים שעוד נחזור לשם ונוכל לייצר סיגרים בסדרה קובנית.
"אנחנו, בכל מקרה, נמשיך כל הזמן לחשוב על הרחבת מִגוון הסיגרים שלנו. הרי הכל סובב סביב טעמו וחִכו של הצרכן, שנפתח לטעמים חדשים ולמגוון רחב יותר. הצרכנים הצעירים והחדשים צורכים יותר מסוג סיגר אחד. כמו ביין. אתה מחדש ומגוון, אתה לא שותה אותו יין כל הזמן".
לסיום, ספר מעט על עצמך.
"אני יליד דנמרק, דור רביעי למשפחה של מפיצי טבק וסיגרים. 30 שנה אני משמש בתפקידים בתחום מוצרי היוקרה והחיים הטובים, במקומות שונים בעולם, כולל עשר שנים באסיה וחמש בארצות הברית.
"במהלך חיי המקצועיים עבדתי בתפקידי ניהול בכירים. שש שנים בקבוצת לואי ויטון, שמונה שנים בחברת סיגראם, שבבעלות משפחת ברונפמן, באיטליה ובהונג קונג. לאחר מכן בחברות קוסמטיקה ובישום מובילות בפריז, ומשם לתחום התכשיטים ושעוני היוקרה, תחילה בחברת דניס תכשיטים ובהמשך בחברת Timex. לדוידוף הצטרפתי בשנת 2011.
"כל שנות הקריירה המקצועית שלי היו בתחום מוצרי היוקרה והחיים הטובים, ואני אוהב מאוד את מה שאני עושה".