הדוזנברג השחורה היא האקזמפלר האחרון שירד מפסי הייצור של דוּזנבֶרג ב-1936, חותם היסטוריה קצרה של 16 שנים שבהן יוצרה מכונית הפאר האמריקאית. האחים פרדריק ואוגוסט דוזנברג מאינדיאנפוליס התמחו בייצור מכוניות מירוץ וברלינות מפוארות, רובן חמושות במנועי שמונה בוכנות – בזו שבתמונה עם הספק סנסציוני לתקופה, 265 כוחות סוס ו-51 קג"מ; לא במקרה היה זה נתון שהתעלה במקצת על ההספק המרבי של מכוניות מרצדס של אותה תקופה. הדוזנברג שקלה 2,400 ק"ג, ואף על פי כן היא הגיעה למהירות מרבית 187 קמ"ש והאיצה מ-0 ל-100 תוך 17 שניות.
למנועי דוזנברג היו גלי זיזים עליונים, ארבעה שסתומים לצילינדר ומגדשי על. אבל הלימוזינה הזאת לא הסתפקה בביצועים מרשימים, היא גם היתה שיא של אלגנטיות, פינוק ומוחצנות מוטורית. המרכב הארוך כלל כנפיים בולטות עם קישוטי כרום בכל פינה, חרטום ארוך במיוחד וארגז מטען חיצוני. כורסאות עור חום היטיבו עם ישבני הנוסעים, והגג השחור נבלע בתוך תא המטען.
ב-1936 המכונית נמכרה לנשיא חברת קוקה קולה במחיר אסטרונומי לאותה תקופה, 17 אלף דולר. אבל אפילו הטכנולוגיה המתקדמת והיצירתיות המופלגת לא הספיקו כדי להתמודד עם המשבר הכלכלי של 1929. התחזיות המוקדמות דיברו על מכירת 500 יחידות בשנה, אולם בפועל רק 487 דוזנברגים נמכרו בשנים 1937-1929. הייחוד ההיסטורי של הדוזנברג האחרונה סייע לה להשיג מחיר גבוה במיוחד.
שורה תחתונה: הלימוזינה האמריקאית האחרונה
מחיר: 2.695 מיליון דולר