האי מאן, הממוקם בין אנגליה לאירלנד, הוא לאופנוענים כמו מֶכּה לאנשים אחרים. אבן שואבת לכל מי שהתשוקה לשני גלגלים ולמהירות זורמת בעורקיו, וסוג של אבן דרך לדו-גלגלִיים כמו מסלול הנוּרבוּרגרינג למכוניות. מדי שנה, בחודש יוני, האי כולו נסגר, ועל כבישיו הצרים מתקיימים מירוצים לא פחות ממטורפים, שתובעים לעתים קורבנות בנפש. אין מרחב לטעויות, והמהירות קיצונית. בשנים האחרונות נוספה באירועים אלה קטגוריה חדשה – של אופנועים ללא פליטת מזהמים – והוויקטורי סיים במקום השני, במהירות 255 קמ"ש.
ויקטורי הוא מותג אופנועים אמריקאי (בבעלות קונצרן פולאריס, שגם מחזיק את מותג Indian) – בעצם, חזרה לחיים של מותג ותיק מאוד – אשר מייצר אופנועי קאסטום גדולים, בסגנון הארלי דיווידסון, ומאז שנת 2010 הוא עוסק גם בפיתוח וייצור אופנועי כביש חשמליים בעלי נטיות ספורטיביות.
הגרסה החוקית לכביש מתבססת על הטכנולוגיות של אופנוע המירוץ, עם ביצועים מותאמים לדרכים ציבוריות. הטווח המרבי הוא 225 ק"מ והמהירות המרבית 160 קמ"ש. המשקל העצמי נמוך למדי, 213 ק"ג בלבד, והיצרן טוען שאפשר לצאת לדרך כבר אחרי שלוש שעות טעינה, משֶקע ביתי. לצד הפרטים האלה, חשוב לציין את שלדת האלומיניום המסיבית ואת מערכת המתלים המתקדמת, שהן אשר מקנות לכלי תכונות נהיגה מחודדות כשל אופנוע מירוצים.
שורה תחתונה: אופנוע מירוץ לכביש
מחיר: 20 אלף דולר