מזראטי ניסתה את כוחה בדגמי GT מפנקים מיד אחרי מלחמת העולם השנייה. על רקע נסיגתה של מזראטי מזירת המירוצים – כניסתה לעולם הגרנד-טורינג היוקרתי ועתיר הממון התקבלה היטב, בציבור כמו גם בהנהלת החברה. אולם כושר הייצור המוגבל של המפעל היה לו לרועץ, ובלם את הצמיחה כשלא היה ביכולתו לספק את הביקושים. כך נולדה ה-3500 על קו ייצור מודרני ומהיר יותר ועם עיצוב עדכני, נאה מאוד, של בוני המרכבים Vignale. בשנת 1960 הוצגה גרסת GTi, שצוידה בהזרקת דלק (הרכב האיטלקי הראשון עם זה) ותפוקה של 232 כ"ס. מחיר: 605 אלף דולר.