כל חובב קלאסיקה יכול לזהות בעיניים עצומות למחצה את המרכב המושלם של בוגאטי – צללית אירודינמית אלגנטית, צבועה בגוון תכלת עמוק. בוגאטי 37 תיקנה את מגרעות דגם 35 האימתני, שהיה הרבה יותר כבד עם מנוע שמונה בוכנות. ה-37, שהוצגה ב-1927, היתה מכונית קטנה, קלה ונגישה יותר, נוחה לטיפול ולהתאמה למסלול המירוצים. משקלה העצמי היה 700 ק"ג בלבד. היו לה בלמים מחוזקים ומרכז כובד נמוך יחסית, ואלה אפשרו לה לנצח במירוצים יוקרתיים כמו מילֶה-מילייה, 24 השעות של לה-מאן, Targa Florio ואחרים. מאוחר יוצר תציג בוגאטי גרסת 37A עם מנוע מוגדש, בהספק כ-80 כ"ס.
הרכב שבתמונה עבר רסטורציה מלאה ב-1960, כולל שיפוץ מנוע ה-1,496 סמ"ק בעל הספק 60 כ"ס ב-4,500 סל"ד. הוא החליף כמה וכמה ידיים, והוצג במוזיאון Caramulo בפורטוגל. חגורות עור מייצבות את מכסה המנוע הארוך ואת הגלגל החלופי המקסים, וגלגלי "שפיצים" זהובים מעניקים לרכב מראה נוסטלגי מושלם. חלון זכוכית קטן מגן על הנהג מפני הרוח והגשם, לוח המחוונים פשוט ומינימליסטי, כיאה לרכב מירוצים ייעודי. הישבן הקטן והאירודינמי אינו מיועד להובלת מטען אישי, שכן זהו רכב מירוצים טהור. מנוע ארבע הבוכנות נראה קטן בתא המנוע שאִחסן במקור מנוע שמונה בוכנות כפול במידותיו.
רפליקות של בוגאטי 37 נמכרות בפחות מ-100 אלף דולר, אבל כאן זו לא רפליקה, זה דגם מקורי ואותנטי, ומחירו בהתאם.
שורה תחתונה: יצירת אמנות קינטית
מחיר: 800 אלף דולר
למכוניות קלאסיות נוספות היכנסו כאן