הספידסטֶֶר 356 האיקונית של פורשה נולדה מהחזון של יבואן פורשה לארצות הברית, מקס הופמן. האיש עשה ביזנס נהדר מייבוא של מכוניות אירופיות פתוחות לשוק האמריקאי הרעבתני. בשלב מסוים הוא זיהה שיש חור בשוק למכוניות ספורט כיפיות אך לא יקרות. העיצוב הוטל על יצרנית המרכבים גלאסֶר שבגרמניה,על בסיס פשוטיותר שפורשה יצרה. כך נולד, במיוחד לשוק הזה, ה"אמריקה רודסטֶר". אז התערב בונה מרכבים נחשב נוסף, Reutter (החברה נרכשה על ידי פורשה ב-1963), שעשה מקצה שיפורים קטן לעיצוב המקורי ויצר את מראה האמבטיה גבוהת הסף שאתם רואים בצילום. עיצוב זה הפך ברבות השנים לאחד החשובים ביותר בתולדות פורשה.
את יחידת ההנעה אתם אולי מכירים: מנוע 1.5 ליטרים מקורר אוויר, בתצורת בוקסר–שתי בוכנות אופקיות פועלות מול שתיים נוספות. התפוקה היא רק 70 כוחות סוס, והנשימה דרך שני קרבורטורים כפולים. תיבת הילוכים ידנית עם ארבעה הילוכים העבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, וארבעה מתלים נפרדים היו ממונים על הקשר עם הכביש.ואם אתם באמת מכירים את זה,זה מכיוון שחלקים רבים התבססו על רכיבים של פולקסווגן חיפושית,שאותה תכנן ויצר פרדיננד פורשה, ואת ה-356 יצר בנו.
קו דגמי 356 הפך ברבות השנים לבסיס שממנו נולדה ה-911 של פורשה, מכונית שעד היום שומרת על התצורה הבסיסית המקורית של מנוע בוקסר אחורי.
שורה תחתונה: לנהוג באבן-דרך מוטורית
מחיר: 350 אלף דולר
לסקירה על מכוניות קלאסיות נוספות היכנס כאן