בין ערוגות הלבֶנדֶר

שדות הלבנדר עוטפים את הסוויטות המבודדות. צילום: Domaine des Andéols
הגבעות הקמורות של עמק Luberon בדרום צרפת מסתירות מלון מקסים, אשר משבץ סוויטות מפנקות בערוגות לבנדר פורחות, עם מטבח ים תיכוני משובח. והכל מעוטר בחפצי אמנות שנאספו בשקידה. מקום של הנאה צרופה

במרחק שעת נסיעה מאביניון שבחבל פרובאנס מצאנו מלון בוטיק המשלב את פינוקי המאה ה-21 עם שרידי כפר צרפתי נושן. המקום כולו טובל בצמחיית שיחים מטפסים וגפנים, ניחוח פריחת הלבנדר ועצי הזית. מלון Domaine des Andéols כולל תריסר סוויטות בלבד – זה לא מלון לקבוצות המגיעות באוטובוס תיירים; אתה מגיע אליו במכונית אספנות קלאסית או ברכב שכור, מתנתק מהמולת הכבישים הראשיים אל תוך עולם של רגיעה פסטורלית.

עינו המיומנת של המבקר תבחין מיד, שזה לא סתם מלון. פסלים סביבתיים פזורים בשטח, כדורי ענק ממתכת מתחברים עם בריכות גיאומטריות צלולות ופלגי מים המפכפכים סביב. אוסף האמנות הגדול הוא פרי עמלם של אוליביֶה ופטריציה מסארט (Massart), בעלי המקום, שבמשך עשרים שנה ליקטו פריטים ייחודיים – תמונות מקוריות, פסלים, רהיטים עתיקים ושאר חפצי נוי. כחובבי ופטרוני אמנות הם לא כלאו את היצירות במוזיאון, אלא פיזרו אותן במרחבים הפתוחים ובחדרי האורחים המטופחים.

השבילים הפרטיים המובילים אל הסוויטות מגודרים בעבודות של חרש ברזל יצירתי, חוסים בצִלן של משוכות במבוק צפופות. הסוויטות חושפות את המבקר למרחב החיצוני – חזיתן עשויה זכוכית, ואתה מוזמן לצפות בשדות הלבנדר מתוך מיטתך המרווחת, מחדר האמבטיה השקוף כאקווריום או מאחד מכיסאות הנוח המוצבים במרפסת הפרטית.

תריסר הסוויטות מרווחות ומפנקות עד מאוד; אחדות מהן צבועות בגוונים עזים, אחרות מוקדשות בעיצובן למסעות באפריקה או בעיר הגדולה, יש "חדר אוהבים" ואפילו "חדר ממקום אחר". את סגנון החדר האהוב עליכם תבחרו מתוך אתר האינטרנט. הסוויטות מאובזרות במיטב החידושים, כולל מקלחת ענקית עם גג שמש הנפתח מעליה, מכונת קפה משוכללת ומיני בר עשיר, טלוויזיה ומערכת צליל מצוינת. מי רוצה לצאת מהחדר?…

בריכת השחייה משלבת ארכיטקטורה עתיקה עם החיים הטובים של ימינו
צילום: Domaine des Andéols

העץ הנדיב

באחד הבקרים התרווחתי במרפסת הפרטית, כאשר מולי התנשא לפתע כדור פורח ענקי. מסתבר שמהכפר הסמוך ניתן להמריא לטיסות בוקר קסומות. אפשר גם לשכור אופניים, לשחות באגמים ולצעוד במסלולי הליכה, או סתם לשוטט בשטחי המלון הנרחבים. בדרכך תוכל לטעום פירות הגדלים במתחם – דובדבנים, משמשים, תאנים – רק לשלוח יד ולקטוף. בחורשות פזורות פינות ישיבה קסומות, מזרקות מים הניזונות מבארות עתיקות. זהו מסע קסום בזמן ובמרחב. במרחק קילומטרים ספורים נמצאות עיירות קטנות וצבעוניות עם שוקי גבינות, נקניקים ותבלינים מדרום צרפת. 

מסעדת המלון, La Maison des Saveurs, מפנקת את האורחים במטבח ים תיכוני משובח, המתבסס על גן הירק של המלון ועל דייגים מקומיים, או על ספק הטלאים הנאמן של המלון. שמן הזית מופק ממטעי זיתים הפזורים במתחם, וכך גם חלק מהיינות שבמרתף. בימי החורף מוגשות הארוחות בחדר האוכל המחומם, אבל בקיץ אין כמו לסעוד מתחת לעץ הענקי, בן מאות שנים. מתחת לנוף העץ נושבת בריזה ים תיכונית, ובבריכת חבצלות המים מקרקרות קרפדות. לא ישעמם לכם בזמן שתלגמו מהיין המקומי. זוגות רומנטיים במיוחד יוכלו להתמקם במרפסת הענקית הבנויה על ענפי העץ, שבעה מטרים מעל הקרקע. באווירה האינטימית תוכלו לצפות בשקיעת השמש על העמקים המשתרעים סביב, ולממש חלומות ילדות אודות "בית על עץ".

ניתן לסעוד בצל העץ הענק או במרפסת התלויה עליו
צילום: Domaine des Andéols

מנהג המקום הוא לקיים כמה תערוכות אמנות בשנה, בשיתוף עם גלריית Kamel Mennour הידועה מפריז. ברחבי המתחם פזורות בריכות שחייה, בארכיטקטורה המשלבת סגנון עדכני עם שרידי הכפר הישן. למפונקים ממתין גם ספא משוכלל, הכולל סאונה וחמאם טורקי. מחיר סוויטה הוא כ-650 אירו ללילה, תלוי בעונת השנה ובביקוש.

Domaine des Andéols

84490 Saint-Saturnin-lés-Apt France

(+33) (0)4 90 75 50 63

www.andeols.com

הרשמה לניוזלטר של סיגאר

    Shopping cart

    0

    אין מוצרים בסל הקניות.

    Hit Enter to search or Esc key to close
    האם את/ה מעל גיל 21?
    הכניסה לאתר מותרת מגיל 21 בלבד

    בכניסה לאתר זה הנני מאשר ומצהיר כי: (1) הנני בגיר אשר מלאו לו 21 שנים לפחות; (2) הנני מבקש, מראש ובכתב, להיחשף לפרסומת למוצרי עישון בלא חוזי (video) או שמע כלשון סעיף 3(ב)(5) לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983.

    הנני מבקש לצפות בתכני האתר, וכן מספק את הצהרתי זו, באופן חופשי ותוך הבנה מוחלטת ומלאה של מעשיי והשלכותיהם ולא תהא ו/או למי מטעמי כל דרישה ו/או תלונה ו/או בקשה ו/או תביעה כלפי מפעילי האתר ו/או בעלי האתר ו/או מי מטעמם בקשר לתוכן האתר, לרבות התוכן השיווקי, הפרסומי והאינפורמטיבי המצוי בו.

    דילוג לתוכן