היאכטה הזאת, טרימרן מנועית, תעשה הרבה גלים, תרתי משמע. מתכנניה ובוניה זכו כבר בכל פרסי התכנון והביצוע המוענקים בתעשיית היאכטות היוקרתיות.
Adastra הושקה ב-2012 על נהר הפנינה (Pearl River) בסין. המטרה היתה לייצר יאכטה נוחה וגדולה, חוצת אוקיינוסים, שתשייט במהירות גבוהה אך בצריכת דלק נמוכה ככל האפשר. מדידות מדויקות הראו שבמהירות שיוט של 10.5 קשרים (20 קמ״ש) צריכת הדלק נמוכה ביותר – כ-17 ליטר בשעה בלבד – בזכות שטח המגע הקטן של הספינה עם המים ומשקלה הנמוך ביחס לגודלה (כ-70 טונות). ובכן, המטרה הושגה, והתוצאה מרהיבה. טווח השיוט במהירות זו הוא כ-10,000 מייל ימיים, ופירושו חציית האוקיינוס הלוך ושוב בלי תדלוק ביניים. המהירות המרבית היא 23 קשר.
שלוש חברות תכנון ועיצוב לקחו חלק במלאכה: John Shuttleworth Yacht Design Ltd. ו-Orion Shuttleworth Yacht Design Ltd., שתיהן מאנגליה, ו-Jespen Design מהונג קונג. הביצוע הופקד בידי מספנה בסין,McConaghy Boats , הבונה יאכטות כבר יותר מ-40 שנה.
ה-Adastra מאפשרת מגורים נוחים לתשעה אורחים ושישה אנשי צוות. מידותיה מעוררות התפעלות: אורכה 42.5 מטר, רוחבה 16 מטר, וזה אומר ששטחה הכולל הוא 680 מ״ר, הרבה יותר מחצי דונם (!). אזור האירוח והניווט, הנמצא במרכזה, מספק מראה פנורמי של מרחבי הים. פתח רחב מלפנים מוביל לסיפון שיזוף קדמי. הסיפון האחורי רחב ידיים ומוליך אל אזור האחסון של סירת שירות שאורכה כחמישה מטרים. סירת שירות נוספת מאוחסנת בגראז' פנימי שדלתו, כשהיא במצב פתוח, יוצרת פלטפורמה המאפשרת לשייטים ירידה ועלייה נוחות אל הים וממנו.
הספינה מונעת על ידי מנוע קטרפילר 1,150 כ״ס ועוד שני מנועים בני 110 כ"ס כל אחד, המוצבים על הגופים הצדיים ומשמשים גם כחרטומן. היא מסוגלת לייצר 2,700 ליטר לשעה מטיהור מי ים, אז אין צורך להיכנס למשמעת מים…
בקיצור: מרווחת, מרשימה ומתוכננת לעילא