מעונן במובן הבהיר Cloudy Bay, ניו זילנד

Cloudy Bay, ניו זילנד היקב בנוי מעץ, בעיצוב מיוחד
היקב בנוי כולו מעץ, ומתהדר במרתף חביות מאחורי קיר זכוכית מרשים וחדר טעימות לאורחים. הכרמים ממוקמים בחלק הצפוני של האי הדרומי, קרוב לים, על גבעות נמוכות בין הרי הסביבה. אלה הכרמים (והיקב) הדרומיים ביותר על פני הגלובוס

קפטן ג'יימס קוק, מגדולי חוקרי האוקיינוסים מאז ומעולם, היה הראשון שגילה את המפרץ היפהפה בניו זילנד. זה היה ביום מעונן במיוחד, ולכן הוא קרא למקום בשם Cloudy Bay – "המפרץ המעונן". השם הזה נדבק למפרץ מאז, שנת 1770, ועד היום, אם כי באחרונה יש המבקשים לחזור לשם המקורי, Te Koko-o-Kupe, שנתנו לו הילידים המאוֹרים. כך או כך, היקב, השוכן במפרץ הזה, ימשיך ככל הנראה לדבוק בשם Cloudy Bay, השם שקנה לו מוניטין.

מהתחלה צנועה, בשנת 1973, הגיע היקב תוך שנים לא רבות להיות היצרן של יין הסוביניון בלאן הטוב והמפורסם ביותר בעולם. בשנת 1985 התמנה איש בשם דיוויד הוֹהֶן כמנהל הכל יכול, ומכאן ההתפתחות היתה מהירה. כה מהירה, עד שבית השמפניה הצרפתי הנודע Veuve Clicquot, השולט בעוד כמה מותגים גדולים של משקאות אלכוהוליים (הנסי, מואט ואחרים), רכש את היקב, הרחיב את שטחי הכרמים והגדיל את נפח הייצור עד 1.2 מיליון בקבוקים בשנה.

המפרץ המעונן. Cloudy Bay

היקב בנוי כולו מעץ בעיצוב ייחודי, ומתהדר במרתף חביות מאחורי קיר זכוכית מרשים וחדר טעימות לאורחים, Cellar door בסלנג המקומי. הכרמים, כמו היקב, נטועים בחלק הצפוני של האי הדרומי, קרוב לים, על גבעות נמוכות בין הרי הסביבה, בקרקע אלוביאלית (חרסית ומינרלים). אלה הכרמים (והיקב) הדרומיים ביותר על פני הגלובוס. הגפנים גדלות באקלים מדוד, עם קיצים קרירים ורטיבות מהים – תנאים אידיאליים לגידול גפן עדינה, המניבה פרי בעל ניחוחות וטעמים ייחודיים.

שורה תחתונה: Veuve Clicquot יודעים מה הם עושים

הרשמה לניוזלטר של סיגאר

    Shopping cart

    0

    אין מוצרים בסל הקניות.

    Hit Enter to search or Esc key to close
    האם את/ה מעל גיל 21?
    הכניסה לאתר מותרת מגיל 21 בלבד

    בכניסה לאתר זה הנני מאשר ומצהיר כי: (1) הנני בגיר אשר מלאו לו 21 שנים לפחות; (2) הנני מבקש, מראש ובכתב, להיחשף לפרסומת למוצרי עישון בלא חוזי (video) או שמע כלשון סעיף 3(ב)(5) לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983.

    הנני מבקש לצפות בתכני האתר, וכן מספק את הצהרתי זו, באופן חופשי ותוך הבנה מוחלטת ומלאה של מעשיי והשלכותיהם ולא תהא ו/או למי מטעמי כל דרישה ו/או תלונה ו/או בקשה ו/או תביעה כלפי מפעילי האתר ו/או בעלי האתר ו/או מי מטעמם בקשר לתוכן האתר, לרבות התוכן השיווקי, הפרסומי והאינפורמטיבי המצוי בו.

    דילוג לתוכן