על חושים ומצלצלין Sublimotion, איביזה

"סעודה כפרית", כל הערוגה על השולחן. התפאורה והאווירה משתנות עם כל מנה. Photos: Sublimotion Ibiza
היזם הוא פַּאקו רונסֶרו, שף ספרדי בעל שני כוכבי מישלן וחובב בישול מולקולרי. לדבריו, "האוונגרד מתבטא לא רק בסגנון הבישול, אלא באופן שבו מגישים ומבינים את הבישול, כחוויה חושית יחידה במינה".

מאז פתיחתה ב-2014, מסעדת Sublimotion, הפועלת במלון Hard Rock Hotel באיביזה שבספרד, מחזיקה בתואר: "הארוחה היקרה ביותר בעולם". ועם מחיר סגור מראש של 1,650 אירו (!!) לאדם, זו אכן המסעדה הכי יקרה בעולם, ובהפרש ניכר ממתחרותיה לתואר הזה. השאלה היא האם בכלל מדובר במסעדה או אולי במיזם המשלב טכנולוגיה וגסטרונומיה ומייצר חוויה אינטראקטיבית-רב-ממדית-רב-חושית, ודקדנטית להפליא, אשר קשורה גם לאוכל.

החלל הוא חדר מלבני נטול חלונות, אשר במרכזו שולחן אחד ל-12 סועדים שחשבון הבנק שלהם מאפשר זאת. הקירות מצופים במסכים המשנים את התפאורה והאווירה, ומתאימים אותן לכל אחת מהמנות המוגשות לאורך שעתיים וחצי של ארוחה-חוויה. בקבוקי שמפניה משתלשלים מהתקרה, והמקרנים הופכים את החלל למעין אקווריום ענק, כתפאורה לדגימות אדמה בניחוח ים המוגשות בתוך צדף. החלל והמוזיקה משתנים לתפאורה של קרון ברכבת האוריינט אקספרס, ומלָווים ביצת פברז'ה וקוויאר. בהמשך יגיעו פטריות וכמהין על רקע תפאורה של יער, משקפות תלת-ממד ה"מסיעות" את הסועדים עד איי פולינזיה, מוזיקה לריקודים וכך הלאה.   

Photos: Sublimotion Ibiza ארוחה שהיא חוויה רב-חושית

היזם הוא פַּאקו רונסֶרו, שף ספרדי בעל שני כוכבי מישלן וחובב בישול מולקולרי. לדבריו, "האוונגרד מתבטא לא רק בסגנון הבישול, אלא באופן שבו מגישים ומבינים את הבישול, כחוויה חושית יחידה במינה".

כל זה נחמד מאוד, אלמלא העובדה שאי שם בשנחאי, סין, קיימת מסעדה בקונספט דומה מאוד, שנפתחה שנתיים קודם לכן. קוראים לה אולטרא-ויולט, ותכף תקראו עליה.

Sublimotion – Sant Jordi de Ses Salines ,Hard rock Hotel, Ibiza

 

הרשמה לניוזלטר של סיגאר

    Shopping cart

    0

    אין מוצרים בסל הקניות.

    Hit Enter to search or Esc key to close
    האם את/ה מעל גיל 21?
    הכניסה לאתר מותרת מגיל 21 בלבד

    בכניסה לאתר זה הנני מאשר ומצהיר כי: (1) הנני בגיר אשר מלאו לו 21 שנים לפחות; (2) הנני מבקש, מראש ובכתב, להיחשף לפרסומת למוצרי עישון בלא חוזי (video) או שמע כלשון סעיף 3(ב)(5) לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983.

    הנני מבקש לצפות בתכני האתר, וכן מספק את הצהרתי זו, באופן חופשי ותוך הבנה מוחלטת ומלאה של מעשיי והשלכותיהם ולא תהא ו/או למי מטעמי כל דרישה ו/או תלונה ו/או בקשה ו/או תביעה כלפי מפעילי האתר ו/או בעלי האתר ו/או מי מטעמם בקשר לתוכן האתר, לרבות התוכן השיווקי, הפרסומי והאינפורמטיבי המצוי בו.

    דילוג לתוכן