Volocopter הוא סטארט-אפ גרמני, שקיבל את החיזוק הכלכלי הדרוש לו משתי ענקיות: תחילה, גייסה קבוצת דיימלר הגרמנית (כיום חלק מתאגיד מרצדס-בנץ AG) כ-90 מיליון דולר. ב-2019 השקיעה בו גם חברת Geely Holdings הסינית, שבבעלותה, בין השאר, מותג הרכב וולוו. ההשקעה, בסך כ-55 מיליון דולר, היא חלק ממיזם שאפתני המיועד להביא ניידות עירונית לשוק הסיני ההומה, מיזם שכלל גם עסקה לשינוע 150 מוניות אוויריות מהדגם העתידי לסין.
שיתוף פעולה זה הניב את ה-VoloConnect, בעל הכנפיים הכפולות, שימריא וינחת אנכית. החברה ביצעה את טיסת המבחן הראשונה שלו לפני חודשים ספורים, לאחר כ-17 חודשים בלבד של ייצור, והוא צפוי להשלים את הסמכתו ב-2026. הכלי, המיועד לארבעה נוסעים מלבד הטייס, יהיה בעל טווח 60 מייל (כ-96 ק"מ) בין הטעינות ומהירות שיוט 155 מייל לשעה (כ-250 קמ"ש). בתכנון מושם דגש על מינימום חלקים נעים בכל פעולה, המראה ונחיתה ללא פליטת מזהמים ומהירות גבוהה באופן יחסי, בזכות השילוב של שני מאווררים חשמליים וכנפיים.
התכנון הוא להשתמש ב-VoloConnect להטסת אנשי עסקים ונוסעים אחרים למרכזי הערים ההומים ולנתיבים נוספים, במסגרת טיסות מטרופולין ופרברים באזורים הידועים בצפיפותם. השאיפה היא להתחיל את התפעול המסחרי של הדגם ב-2026.
יש לציין שה-VoloConnect אינו הפיתוח היחיד של החברה בתחום זה. קדמו לו ה-VoloDrone, רחפן חשמלי המיועד להובלת משא כבד יחסית ויכול לגמוא מרחק של עד 40 ק"מ. במהלך 2024 עשוי להתחיל פעילות מסחרית דגם ה-VoloCity, מעין גרסה מוקטנת של ה-VoloConnect. בעוד Volocity צפוי לשמש על תקן מונית אווירית בדרכים עירוניות, VoloConnect, הגדול יותר, יתמקד ככל הנראה בנסיעות ארוכות משמעותית, הן בערים והן בפרבריהן.
שורה תחתונה: פתרונות אוויריים מתקדמים לכל מטרה