גם Midnight הוא תוצר של שיתוף פעולה, והפעם בין חברת Archer Aviation מקליפורניה, שפועלת מאז שנת 2020, ותאגיד הרכב הרב-לאומי Stellantis. במסגרת זו קיבלה Archer גישה לתהליכי ההנדסה, האספקה והייצור של ענקית הרכב, דבר שיאפשר, בין השאר, פיתוח של סוללת ליתיום-יון ייעודית לכלי זה. המִפרט המיועד כולל מִגוון חיישנים ומערכות ממוחשבות שיאפשרו המראה ונחיתה בבטחה בצורה אוטונומית, ובהם מערכת נתונים אווירית, רדאר, מד גובה לייזר, חיישני משקל-על-גלגלים (WOW) ומצלמות הפונות כלפי מטה. הכלי, המתבסס על מנועים חשמליים בלבד, צפוי להיות נקי לחלוטין מפליטת מזהמים וגם להציע טיסה מופחתת רעידות ורעשים.
תהליך הייצור מבוסס על כמה שלבים. תחילה פיתחה החברה את ה-Maker, המטוס החשמלי הממריא ונוחת אנכית הראשון שלה בקנה מידה מלא, שעבר את טיסת המבחן הראשונה בשלהי 2021. כעת, עם ייצור דגם ה-Midnight המסקרן, היא העלתה הילוך. למרות שלא ידוע עדיין מתי תתקיים טיסת המבחן שלו, כבר עתה פורסם שה-Midnight יהיה מיועד לחמישה נוסעים, כולל הטייס, ויגיע לגובה עד 60 מייל (כמעט מאה ק"מ). הוא יציע טווח נסיעה של מאה מייל (כ-160 ק"מ) ומהירותו המרבית תהיה 150 מייל לשעה (כ-240 קמ"ש).
לדברי החברה, ייעודו של הכלי, לאחר השקתו, יהיה לאפשר "ניידות אווירית בת קיימא לכל אדם ובכל מקום". החברה צפויה להתמקד תחילה באזורים צפופים עם עומסי תנועה כבדים, ובעתיד להתרחב לרשת תחבורה של מוניות אוויריות.
שורה תחתונה: חזון שאפתני שעשוי לשנות את עולם התחבורה האווירית