כאשר הקוברה הוצגה על ידי קרול שלבי, בשנת 1962, העולם עצר מלכת. חלפו רק ארבע שנים, וכבר הופיעה קוברה מחוזקת – ה-427 (שבעה ליטרים עם 485 כ"ס), מכוונת למירוצים. אולם אז גילה שלבי כי הוא למעשה מפסיד כסף על כל קוברה, והחליט לצייד את המשך סדרות הייצור במנועי V8 של פורד בנפח 428. יחד עם זאת, התעקש שהביצועים של שתי הגרסאות יהיו זהים, לפחות בכל האמור לגבי שימוש בכבישים. על המסלולים המצב לא היה דומה, וברבות השנים השלבי עם מנוע ה-427 הפכה לנחשקת יותר. מחיר: מיליון דולר.