מכונית שנולדה כמחווה של אחד ממעצבי הרכב המשפיעים ביותר, וולטר דה סילבה, לציון 50 שנה להיווסדה של למבורג'יני. כפי שמעיד שמה, היא מיועדת לאדם אחד בלבד. "זו מכונית המותאמת ליחיד, לאגו, כדי לאפשר לאחד הזה ליהנות ולמצות את הייחודיות שלו", אמר דה סילבה באירוע החשיפה של המכונית בקיץ האחרון. "האגואיסטה מיועדת לאנשים סופר-מתוחכמים, שמחפשים את הדברים הייחודיים והקיצוניים ביותר בעולמנו. היא מייצגת הדוניזם שנלקח עד לקצה, ללא פשרות. בקיצור, אגואיסטית".
אגואיסטה מצוידת במנוע V10 המפיק 600 כוחות סוס. המרכב משלב אלומיניום וסיבי פחמן. ההשראה לקפסולת הנהג מגיעה משני עולמות שונים לגמרי: עולם החליפות בהתאמה אישית, שבו כל חליפה נתפרת למידות הגוף של הלקוח, ועולם התעופה, שעמו יש ללמבורג'יני קשר הדוק, משייצרה את תא הנהג כיחידה עצמאית ונשלפת מהמכונית – כמו הקוקפיט במסוק אפאצ'י. "תא הנהג, המחוזק מאוד, הוא כמו קפסולת הישרדות, המיועדת לבודד את הנהג ולהגן עליו", מסביר דה סילבה.
למרכב יש מדפים אירודינמיים המשולבים בו ונפתחים בהתאם לתנאי הנהיגה. בעוד החזית סגורה כדי לספק כוח הצמדה לכביש, שמר המעצב על החלק האחורי גלוי וחושף את החלקים המכניים שבו, במטרה לשוות מראה אגרסיבי ולחסוך משקל.
דה סילבה היה שכיר במחלקות העיצוב של יצרני הרכב ומעולם לא חֵלק מ"בית עיצוב". כמה מדגמיו המוכרים יותר: אלפא רומאו 156 ו-147, סיאט איביזה ולאון, אאודי TT ו-Q7, לא מעט דגמי פולקסוואגן ובהם הדור השני של החיפושית החדשה. מחוץ לעולם הרכב הוא עיצב גם מהדורה מוגבלת של מצלמת לייקה M9 טיטניום, שנמכרה בכ-35 אלף דולר.
בקיצור: מכונית נפלאה לפרש הבודד
מחיר: כ-4 מיליון דולר (אם תגיע לייצור מוגבל כמו למבורג'יני Veneno)