יצרני הרכב צריכים לשבור את התדמית של רכב חשמלי, כי לא מדובר במצנם על ארבעה גלגלים, אלא בתחליף ראוי ומעורר גם לנמרצת במכוניות הספורט.
Venturi היא יצרנית קטנה, הרשומה בנסיכות מונקו. שנים רבות ניסתה להתמודד עם מיטב האקזוטיקה מאיטליה השכנה, אבל ללא הצלחה מול היכולת של מותגים כמו פרארי, למבורג'יני, פאגאני ואחרים.
לא עבר זמן רב עד שבוונטורי השתמשו בניסיון הרב שצברו על מסלולי המירוצים יחד עם פיתוחים בתחום ההנעה החשמלית עד שהציגו את מכונית הספורט החשמלית, הסדרתית, הראשונה. זו נקראה Fetish, אחריה הגיעה נוספת, Volang, והיצירה האחרונה הולכת – בעצם, נוסעת – עוד צעד אחד רחוק יותר. לאן? לשטח!
שמה הוא "אמריקה", עם קריצה נוסטלגית ל-Dune Buggy הקליפורני של שנות ה-70. היא משתמשת במערכת ההנעה של הפֶטיש, אשר מפיקה יותר מ-300 כוחות סוס ו-40 קג"מ. ונטורי טוענת שזה המנוע החשמלי המתקדם ביותר בתעשיית הרכב. הוא מוזן מסוללת ליתיום בנפח 54 KWh, אשר מספקת טווח נסיעה של 300 ק"מ במהירות שיוט 90 קמ"ש. ההנעה אחורית, והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש. אפשר לטעון את המצבר משקע ביתי, וזה יארך כשמונה שעות, ואילו טעינה מעמדת בָזק תקצר את הזמן לשלוש שעות בלבד.
השלדה של המכונית עשויה מסיבי פחמן, ומכילה את המצבר הגדול כמו גם אזורי קריסה וספיגת אנרגיה. ונטורי מצהירה כי השלדה מתוכננת גם לבודד את חלל הרכב והנוסעים מקרינה אלקטרו-מגנטית. בהתאם לצורך לנוע על דרכי עפר, עלה מרווח הגחון ל-20 ס"מ המקובלים ברכבי שטח. המשקל נוצתי, 1,400 ק"ג בלבד, ועם כל כך הרבה כוח המיאוץ ל-100 קמ"ש יארך רק 4.5 שניות. הייצור מוגבל ל-100 יחידות בלבד.
בקיצור: גם ספורטיבית גם לשטח, בלי זיהום
מחיר: 300,000 אירו