רק ארבעה בנטליS2 בעלות מרכב מוארך יוצרו ב-1962, חמושות במנועי בנזין 8V בנפח 6.2 ליטר; אלה מנועי רולס-רויס משובחים ונחשקים, שממש חבל לראותם יורדים מן הכביש… בנטלי S2 היא אחת המכוניות הנדירות ביותר שהוסבו להנעה חשמלית. הלקוח ביקש לעקור מחרטומה את מנוע הבנזין המלכותי, במחשבה ירוקה של צמצום זיהום הסביבה. המונח שבו משתמשים אנשי סדנת Lunaz הוא "UpCycling", המצביע על שדרוג רכב קיים, להבדיל מ"מִִחזור", הגורס את היצירה המקורית. מבחינתם, חשמול מכונית קלאסית אמור לשמר אותה לעוד עשרות שנים של שימוש איכותי ונטול תקלות מכניות.
לצורך ההמרה מפורקת הבנטלי המקורית לכל מרכיביה, הכל נמדד ומשופץ בקפידה מוזיאונית. לאחר מכן מושתלת בה מערכת החשמל, המותאמת לצורכי הלקוח. המנוע החשמלי חזק בהרבה מהמקורי, והוא מספק 400 כ"ס, המזניקים את הקונטיננטל הזאת ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות בלבד. כדי להתמודד עם תוספת המשקל הותקנו ברכב קפיצי סליל אדפטיביים, ובלמים קדמיים בעלי שישה קליפרים כל אחד. הסדנה מסייעת גם ללקוחות הרוצים לשפץ את פנים מכוניותיהם, והם יכולים לבחור בין תריסר גימורי עץ, אינספור ריפודי עור, וצביעה בגוני בנטלי המקוריים.
השימושיות הגבוהה של קלאסית מחושמלת אינה מלהיבה את שוחרי האספנות הישנה, אבל היא מושכת קהל חדש של צעירים, המתאהבים בצירוף הנדיר של קלאסיקה עתיקה וטכנולוגיה גבוהה.
שורה תחתונה: פאר אולטימטיבי ייחודי
מחיר: תהליך החשמול והחידוש – 350 אלף פאונד. הרכב המקורי – כ-390 אלף אלף פאונד
הבנטלי המקורית מפורקת לכל מרכיביה, והכל משופץ בקפידה מוזיאונית. לאחר מכן מושתלת בה מערכת החשמל. המנוע החשמלי מספק 400 כ"ס, המזניקים את המכונית ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות בלבד
צילום: Lunaz Design