סנדלרות עילית

דוגמאות מקולקציות הסליפרס לחובבי הוויסקי והסיגר, לצד שני סיגרי קוהיבה צילום: Mount Street Shoe Company
אם חוש העיצוב שלכם מסוגל לזהות ייחודיות, סטייל ועידון; אם אתם שמים לב לפרטים הקטנים ומסקרן אתכם לקחת חלק בעיצוב שלהם, ברוכים הבאים למותג הלונדוני Mount Street Shoe Company

ההרגשה הייחודית של "מי אני" ו"מה אני מייצג" משתקפת בבחירות שכל אחד מאתנו עושה, מהדברים המהותיים ביותר בחיים ועד למכונית, לשעון ולנעליים. יכולתו של האדם לעצב ולבטא את סגנונו האישי בפריטי הלבוש שלו היא לא פחות מאשר אינדיבידואליזם עוצמתי, שהוא הבסיס ליצירה, ליצרים ולאמנות.

נעליים בהתאמה אישית מיוצרות בשלוש רמות של התאמה: Bespoke – ייצור עבור אדם מסוים, כולל עיצוב סוג הנעל לפי בחירתו, מדידות מדויקות של כפות רגליו ושימוש בחומרים מיוחדים כמו בדים, עורות ומשי מעצבים, על פי רצונו וגחמותיו של אותו אדם; Semi Bespoke – בשונה מעיצוב Bespoke, כאן צורת הנעל קבועה מראש, אך יתר הפרטים נקבעים על פי רצון הלקוח; Made to Order – עיצוב קבוע ומוכן מראש, ללא מדידות, ומה שנותר לבחירת הלקוח הם הבדים, החומרים והצבעים.

תחום הנעליים בהתאמה אישית מכונה על ידי האיטלקים, שיודעים דבר או שניים על אופנה ועיצוב, Sprezzatura. זהו ביטוי שפירושו נונשלנטיות נלמדת, אלגנטיות מאופקת שבאה לידי ביטוי ללא מאמץ. וזה בדיוק מה שנעל מותאמת אישית שואפת להיות.

החיתוך מתבצע באופן ידני, בדייקנות רבה. כל הנעליים מיוצרות בעבודת יד. צילום: Mount Street Shoe Company

 

מקורות ההשראה

בשנת 2016 נוסד מותג היוקרה האנגלי Mount Street Shoe Company, המפגיש בין יצירה מסורתית בעבודת יד ואמנות מוקפדת של ייצור נעליים לבין תשוקה מתמשכת לסגנון מותאם אישית. כאן הלקוח רשאי לבחור את הבד, את הצבע, את הבִטנה ואת העור, ובתום כל השילובים המרתקים והאינסופיים כבר לא צריך להתפשר על עוד זוג נעליים שנפלטו מפס ייצור המוני והונחו על המדף.

המייסד והמנהל העיצובי של המותג, נייג'ל סיוואני (Nigel M. Siwani), מבטיח תוצאה מושלמת, המשקפת היטב את האדם שנועל אותה. "אתה יכול לספר הרבה על אדם בזכות נעליו", הוא אומר, "הנעליים שאני נועל מבריקות תמיד, העיצוב מאופק ואלגנטי, ובו בזמן ססגוני ומודגש. אבא שלי לימד אותי מהי חשיבותן של נעליים טובות, והן הפכו לרומן של חיי".

ההשראה לפעילות המותג באה מ-Beau Brummell, מעצב אופנת גברים במאה ה-18. הוא נודע בזכות סגנון ללא רבב וחייטות מושלמת והתעקש לשים את הטוויסט האלגנטי שלו על כל מה שהוא לבש, ובכך הטביע את חותמו. סיוואני עשה את זה עם קולקציית הסליפרס, שנוצרה מתוך השראה לדברים שהוא עצמו היה לובש באופן אישי. רק אחר כך תרגם את זה למשהו שיוכל למכור. מהר מאוד ההתעניינות בסליפרס צברה תאוצה, ולמרות שהמותג מחזיק לַיין נעליים מרשים, המונה כמה וכמה סגנונות (אלגנט, קז'ואל, גולף ועוד), קולקציית הסליפרס היא אשר מזוהה עמו ומגדירה אותו, ולא בכדִי. "אפשר לנעול אותן בכל סיטואציה ולכל אירוע – מהופעה אלגנטית ועד לבוש מתוחכם יומיומי", מסביר סיוואני. "בנוסף על כך, נעלי הסליפרס שלנו מספרות לא מעט על האדם שנועל אותן ומותאמות לתחומי העניין, לתחביבים ולאהבות של בעליהן. כאלה הן, לדוגמה, קולקציות הסיגר, הוויסקי ומכוניות הספורט".

נייג'ל סיוואני. "נעליים הפכו לרומן של חיי"
צילום: Mount Street Shoe Company

מה לדעתך הופך יצרן נעליים טוב למעצב נעליים גאון?

"יצרן נעליים חושב על מה שימכור, ודרך החשיבה הזאת עלולה להגביל את אפשרויות העיצוב. מעצב נעליים חושב עיצוב, עיצוב, ורק עיצוב. כשאני התחלתי עם הסליפרס רציתי לעצב משהו שלא נעשה בעבר. אני תמיד יוצר משהו חדש, ואני לא מחקה אף אחד אף פעם. לכן יש בקשות שאני לא מוכן להיענות להן, אם אני יודע שהן יגרמו לי להעתיק עיצובים".

האם אתה מייצר סליפרס גם לנשים?

"בהחלט. את יכולה לחגוג לילה שלם בנעלי הסליפרס, מה שלא תוכלי בנעל עקב. קולקציית הסליפרס שלנו לנשים נקראת סקרלט".

באילו חומרי גלם אתה משתמש?

"בעיקר עור ומשי. לא כל משי יכול להתאים לייצור נעליים, ואני עושה למשי כל מיני מניפולציות כדי שיתאים".

סליפרס לנשים, מתוך הקולקציה "סקרלט" . צילום: Mount Street Shoe Company

התאמה לאישיות, לא לטרנד

נעלי מאונט סטריט מיוצרות רק על פי הזמנה. אין מלאי, אלא רק דוגמאות בודדות בכל המידות, כדי שהלקוח יוכל למדוד. הלקוחות מגיעים מכל העולם, בעיקר מרוסיה, סינגפור, ארצות הברית ובריטניה, ובהם גם ישראלים וגם לא מעט אנשים צעירים שמבינים איכות ומוכנים לשלם בעדה ("הם הקהל שאוהב להזמין הכל באינטרנט"). נראה שהקו הייחודי וז'אנר ההתאמה האישית צובר פופולאריות ונמצא במגמת עלייה.

אלגנט, קז'ואל וסליפרס – מבחר סגנונות של המותג
צילום: Mount Street Shoe Company

סיוואני מספר כי יש לפעמים לקוחות שמתבלבלים לנוכח מִגוון האפשרויות, הסגנונות ואֵינסוף הקומבינציות שאפשר ליצור. "זה קצת כמו להיות ילד בחנות ממתקים ולרצות את כל המבחר הפרושׂ לפניך. ברגע שהחלטנו על הסגנון – סליפרס או נעליים, מבצעים מדידות, ואז הכיף מתחיל. בוחרים בדים, צבעים וסגנונות ורואים המחשה של הנעל בתוכנת תלת-ממד, שמדגימה היטב איך הנעל תיראה לבסוף. בתהליך היצירה מקדישים תשומת לב לכל הפרטים, עד העדינים ביותר, כמו צבע התפר, והם כולם ניתנים לבחירת הלקוח. זה כמו לבקר אצל חייט שיש לו הרבה אריגים, חומרים, בִטנות וכדומה, ולבחור מתוך המגוון בלי מגבלות. אחרי שאני מאשר את הנעל עם הלקוח מגיע שלב ההכנה, וכעבור ארבעה שבועות הנעליים מוכנות ונשלחות עם שליח לבית הלקוח, בכל מקום בעולם".

כל הנעליים, בלי יוצא מן הכלל, מיוצרות בעבודת יד, על ידי בעלי מלאכה מומחים, שרזי המקצוע עברו אליהם מדור לדור. מדובר בתהליך זהיר ומוקפד, שיכול להיות מושג אך רק בעבודת יד. "חיתוך הנעל, למשל, מתבצע בידי איש מקצוע מיומן ספציפית בתחום זה, ממגוון החומרים שמשמשים לייצור הנעל. אנחנו משתמשים אמנם במכונות ייצור מודרניות בתהליך, אבל בשום שלב לא נעשה משהו בצורה אוטומטית".

זוג נעליים של מאונט סטריט, בחברת שמפניה לורן פרייר וקוויאר בלוגה. לאוהבי החיים הטובים
צילום: Mount Street Shoe Company

כמה אנשי מקצוע עובדים על זוג נעליים אחד?

"להכנת זוג נעליים נדרשים 25 אנשים, ובכל שלב נעשות בדיקות כדי לוודא ולהבטיח שליטה באיכות. אין מקום לטעויות, וכל שלב מתבצע בתשומת לב ובמקצועיות".

על פס הייצור הייחודי של Mount Street Shoe Company מיוצרים 12 סגנונות של נעליים, מגפיים וסליפרס. יש נעליים בעיצוב מודרני נקי, מתוחכם ויומיומי, ואחרות שמעוצבות לפעילויות מסוימות ולתחביבים אישיים. "יש למשל עיצוב מיוחד שהועדתי לחובבי יאכטות", מציין סיוואני.

עוד זוג סליפרס עם מוטיב הסיגר, שהוא מהפופולאריים בעיצובים של סיוואני
צילום: Mount Street Shoe Company

מה התחדש בעיצובים שלך לקיץ הקרוב?

"נעליים שזוהרות בחושך ונעליים שמתאימות לעבודה. אני משיק את הקולקציה מוקדם, כדי שאנשים יוכלו להזמין את הנעליים ולקבל אותן לקראת תחילת עונת הקיץ. בקיץ אני מוכר בעיקר סליפרס".

מה מחירי הנעליים שלכם?

"נעליים ומגפיים Made to order עולות 550 פאונד בממוצע, סליפרס לנשים ולגברים עולות 345 פאונד. עיצובי Semi Bespoke עולים יותר, והמחיר נקבע בהתאם לחומרי הגלם שהלקוח בוחר".

 

הרשמה לניוזלטר של סיגאר

    Shopping cart

    0

    אין מוצרים בסל הקניות.

    Hit Enter to search or Esc key to close
    האם את/ה מעל גיל 21?
    הכניסה לאתר מותרת מגיל 21 בלבד

    בכניסה לאתר זה הנני מאשר ומצהיר כי: (1) הנני בגיר אשר מלאו לו 21 שנים לפחות; (2) הנני מבקש, מראש ובכתב, להיחשף לפרסומת למוצרי עישון בלא חוזי (video) או שמע כלשון סעיף 3(ב)(5) לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983.

    הנני מבקש לצפות בתכני האתר, וכן מספק את הצהרתי זו, באופן חופשי ותוך הבנה מוחלטת ומלאה של מעשיי והשלכותיהם ולא תהא ו/או למי מטעמי כל דרישה ו/או תלונה ו/או בקשה ו/או תביעה כלפי מפעילי האתר ו/או בעלי האתר ו/או מי מטעמם בקשר לתוכן האתר, לרבות התוכן השיווקי, הפרסומי והאינפורמטיבי המצוי בו.

    דילוג לתוכן