מרצדס פגודה הוצגה בשנת 1963 ורכשה לה מעמד ייחודי ביותר, הודות למרכב הדו-מושבי האלגנטי (כאן בצביעת Horizon Blue מעודנת), כמו גם הגג הפָּריק הקעור, שאִפשר להפוך את הקוּפֶּה הסגורה ל-Roadster קייצי. הפגודה יוצרה עד 1971, כאשר היא פורצת גבולות בנושאי עידון וספורטיביות, בזכות חלקי מרכב מאלומיניום. לכמה מהדגמים היה גם מושב אחורי קטן, לילדים ולחיות מחמד. כל הדגמים הונעו במנועי שש בוכנות אורכיים, בנפחים מ-2.3 עד 2.8 ליטרים. הפגודה הפכה להיות פריט אספנות נחשק ביותר, ואלה השמורות היטב נמכרות היום ב-300 אלף דולר ומעלה.
הבעיה היא שגם בתנאי שימור אופטימליים זו כבר מכונית זקנה – יש נזילות שמן מרובות, המנוע דורש כוונון לעתים קרובות, ורמת זיהום האוויר גבוהה. כאן נכנסות לתמונה סדנאות המתמחות בהחלפת המנוע ותיבת ההילוכים המיושנים במנוע חשמלי עם סוללה תואמת. סדנת Everrati הבריטית מתמחה בהסבת מכוניות אספנות מבנזין לחשמל טהור. לפגודה המחושמלת יש הספק 300 כ"ס (לעומת 174 עם מנוע 2.8 המקורי), טווח הנסיעה על טעינה מלאה 320 ק"מ. המהירות המרבית והתאוצה נשארו כמו במקור (198 קמ"ש, ושבע שניות מ-0 למאה), מכיוון שהגרסה החשמלית כבדה יותר מהמקורית.
אם יש לכם כבר פגודה קלאסית, תוכלו לבצע את ההמרה ולשמור את מנוע הבנזין ואת תיבת ההילוכים, למקרה שתרצו לחזור למקור, אף על פי שהגרסה החשמלית מעודנת ונעימה יותר לנסיעה.
שורה תחתונה: אלגנטיות קלילה
מחיר: תהליך החשמול והחידוש – 335 אלף אירו. הרכב המקורי – כ-280 אלף אירו
הפגודה יוצרה עד 1971, כאשר היא פורצת גבולות בנושאי עידון וספורטיביות, ונעשתה פריט אספנות נחשק ביותר. לגרסה המעודכנת, המחושמלת, יש הספק 300 כ"ס, לעומת 174 עם המנוע המקורי
צילום: Courtesy of RM Sotheby's