אי שם בסוף שנות החמישים של המאה הקודמת, בנה צלם הקולנוע מורטון הייליג את המכונה הראשונה שנועדה להקרנה של סרטים בסביבת מציאות מדומה (VR), ה-Sensorama. במשך עשורים אחר כך הטכנולוגיה התפתחה בעיקר לשימושים בתעשיות ביטחוניות וחקר החלל. ואז הגיעו שנות האלפיים המואצות, שבהן הטכנולוגיה שעטה קדימה ביתר שאת, וכמה מאותם פיתוחים צבאיים מצאו את דרכם אל הציבור הרחב.
משקפי VR מתחברות למחשב ומכניסות את המשתמש לתוך עולם התוכן שבחר, סרט או משחק, בצורה שבה הוא חש חלק בלתי נפרד מהמתרחש סביבו. אחרי שמובילות טכנולוגיות כמו גוגל ופייסבוק הציגו את התפיסה שלהן לגבי משקפי VR, הגיע תורה של אפל, אשר רגילה לקחת את המוּכָּר ולהמציא על בסיסו את הגרסה הכי מהפכנית ומתקדמת שאפשר. כך ה-Apple Vision Pro הפכו משקפי VR ל"מחשב המרחבי" של אפל.
דרכה של אפל היא לא להיכנס לפרטים הטכניים בהשקת מוצריה, אלא להמחיש את החוויה, וכאן זוהי תחושת אולם קולנוע פרטי בכל מקום שלא תהיו. חוויית משחק, בידור ותקשורת מעבר לכל דמיון, גישה למאות אלפי אפליקציות בחנות של אפל, והרבה מעבר לכך. מילים לא באמת יכולות להעביר את מה שצריך לחוש כדי להבין.
יש יוצא דופן אחד: חברת Caviar, המוּכֶּרת מעיצובים לא שגרתיים של מוצרי אפל (דוגמת שילוב שעון רולקס דייטונה אמיתי בתוך אייפון), השיקה השנה דגם מיוחד למחשב המרחבי של אפל – Caviar Edition. הדגם מעוצב בהשראת משקפי סקי של גוצ'י, ועושה שימוש בלא פחות מ-1.5 ק"ג זהב 18 קראט, ועור של חברת Conolly, הספקית של ארמון המלוכה הבריטי ורולס-רויס. רק 24 יחידות ייווצרו מהדגם הזה.
שורה תחתונה: לפעמים טכנולוגיה היא רק תירוץ
מחיר: החל ב-39,900 דולר