כבר 30 שנה גרסת אדוונצ'ר של האופנועים המצוידים במנוע בוקסר (שבו הבוכנות על מישור אופקי) היא הכלי שעמו המטיילים מגלים את המרחבים באזורים הכי נידחים של העולם, כמו גם על הכבישים המהירים של מדינות המערב. ה-GS הפך לאמת מידה בכל הקשור לרכיבה על אופנועים למרחקים ארוכים, ועובדה שדגם זה הוא הנמכר ביותר בעולם בסוגו.
תצורת מנוע הבוקסר, תיבת ההילוכים המשולבת, ואפילו גל ההנעה שמגיע במקום שרשרת – לכולם שורשים בעבר הרחוק, בתקופה שב.מ.וו רק החלה לייצר אופנועים, לפני 90 שנה. וזה מקסים איך טכנולוגיה עדכנית ונאמנות לתצורה של שנות ה-20 מסוגלות להשתלב וליצור אופנוע כה מרשים.
למנוע הבוקסר שתי בוכנות, שנפחן המשותף 1,200 סמ"ק. ההספק הוא 125 כ"ס, והכוח מופק בעזרת מחשב ניהול מנוע בעל מפות שונות, שמהן יכול הרוכב לבחור ולהתאים את אופי הפקת הכוח. מדובר במנוע חדש, אשר מצויד – לראשונה במשפחת R – במערכת קירור מים. מחשב ניהול המנוע שולט גם במערכת המתלים האקטיבית, אשר מתקשה ומתרככת בהתאמה לדרישות המקוטבות בין הכביש המהיר לשבילי עִזים.
ל-GS יש מכל דלק מוגדל בן 30 ליטר. אופנועי ב.מ.וו היו מהחלוצים בשימוש ב-ABS לבלמים, ואת הדור האחרון של המערכת הזאת תמצאו גם כאן. מלבדה יש גם מערכת בקרת יציבות – בפעם הראשונה על אופנוע – שמביאה את הבטיחות האקטיבית לרמות חדשות.
כדי לצאת למסע תוכלו לבחור בין ארגזי מטען אטומים לגשם, מיגונים שונים, פנסים נוספים, מסיטי רוח, רגליות רחבות וכיוצא באלה. ועוד דבר: בעלי האופנועים הללו מקיימים מועדון רוכבים פעיל מאוד, אשר מארגן טיולים והדרכות רכיבה.
בקיצור: כלי משובח ובטיחותי מאוד, מלך במרחקים ארוכים
מחיר: הדגם המעודכן ביותר יגיע ארצה במרץ 2014. מחירו צפוי להיות כ-150 אלף שקל