"פרארי ופינין?! זה לא יכול להחזיק מעמד, כמו לשים שתי פרימדונות באותה אופרה", אמרו המלעיזים כשנודע על החיבור של השניים, אי שם בשנות ה-50. אבל ההיסטוריה אמרה את דברה, ו"מבינים" רבים אכלו את הכובע בבושה; שכן החיבור בין השניים הוליד שורה ארוכה של יצירות מוטוריות מהירות, מלהיבות, שכמה מהן זכו לסטטוס של "איקון". יותר מ-200 דגמים וגרסאות שונות של פרארי עוצבו על ידי פינינפארינה במהלך 60 שנה של עבודה משותפת.
התוצר האחרון והחדש ביותר של השיתוף הזה נחשף לפני כמה חודשים בתערוכת פרנקפורט האחרונה: פרארי 458 ספֶציאַלֶה – עם מנוע V8 המפיק 605 כ"ס ב-9,000 סיבובים בדקה וממוקם במרכז השלדה וההנעה האחורית. מכונית המביאה לשיא חדש את שילוב הביצועים וההנאה. בהתאם לתפיסה של פרארי, גם הגרסה החמה הזאת צריכה להיות קלה לנהיגה ונוחה לאורך יום שלם.
האתגר העיצובי של פינינפארינה היה לענות לדרישות אירודינמיות מחמירות ומכוּונות ביצועים. התוצרים החשובים ביותר נמצאים בחזית ומאחור, בדמות משטחים אירודינמיים נעים. אלה משנים את זרימת האוויר כדי למקסם את כוח ההצמדה לכביש כשמתמודדים עם פניות, ובו בזמן לצמצם את הגרר ואת רעשי הרוח לנהג שבתוך הקוקפיט בנסיעה מהירה (מעל 170 קמ"ש) בקו ישר. התוצאה היא הפרארי בעלת מקדם היעילות האירודינמית הטובה ביותר בהיסטוריה של היצרן.
לא רק פרארי נהנית משיתוף פעולה פורה עם פינינפארינה; בין יצרני הרכב העממיים יותר תמצאו את אלפא רומאו, פיאט, ג'נרל מוטורס, לנצ'יה, מזראטי, פיז'ו, ובאחרונה גם יצרנים סיניים חדשים המנסים לחדור לשוקי הרכב המערביים.
בקיצור: "ספציאלה" – מיוחדת באמת
מחיר: 240,000 אירו