הכל התחיל ב-1883, כאשר יזם בלגי הקים את "החברה הבינלאומית לקרונות שינה וקווי אקספרס אירופיים" והציע מסע רציף ברכבת מפריז לבירת האימפריה העותמאנית, איסטנבול, בשלושה-ארבעה ימים. כך יצאה לדרך האוריינט אקספרס, רכבת הנוסעים המהודרת ביותר בזמנה, שבמשך מאה שנה כמעט הסיעה – בתנאים של מלון חמישה כוכבים – אנשי אצולה, פוליטיקאים, בעלי ממון, פקידים בכירים, אמנים ידועים, וגם את הסופרת אגאתה כריסטי, כמובן.
לאחר מלחמת העולם השנייה קו האוריינט אקספרס החל לאבד מזוהרו, וב-1977 ירד סופית מהפסים, כשהתברר שהעתיד שייך לרכבות המהירות. אולם בשנות ה-80 הוא חזר. אמנם בשם שונה במקצת, "וניס-סימפלון אוריינט אקספרס" (VSOE), וכרכבת פאר שמיועדת בעיקר לתיירים שרוצים לחוות את רוח אירופה הישנה במסע מותרות העובר במקומות היפים ביותר ביבשת, אבל באותם קרונות שהובילו את רמי המעלה ואת אצולת הממון בתחילת המאה ה-20 ועברו שיפוץ עמוק ברוח התקופה תוך התאמה לימינו.
ה-VSOE מציעה, במהלך רוב השנה, מסעות של יומיים מוונציה ללונדון או מסלולים אלטרנטיביים לבירות אירופיות אחרות כגון פריז, וינה או בודפשט, עם עצירות בדרך וביקורים באתרים אטרקטיביים. בחודש ספטמבר יוצאת רכבת במסלול המקורי – מלונדון או מפריז לאיסטנבול. הלינה היא בתאים מהודרים, שבהם עץ מהגוני, שיש וגוני זהב מכתיבים את האווירה. יש תאים ליחיד, לזוג וסוויטות משודרגות עם מקלחת, מיני-בר ופינת ישיבה. שתי מסעדות גורמה על פי מיטב המטבח הצרפתי, קרון בר מהודר עם הופעות חיות וצוות משרתים חייכן ויעיל משלימים את המסע בזמן.
המחירים ליחיד: החל ב-3,765 אירו.
www.belmond.com/trains/europe/venice-simplon-orient-express