ה-Rovos Rail, שנחשבת הרכבת המפוארת ביותר באפריקה ומציעה מסלולים בדרום-אפריקה, בזימבבואה ובנמיביה, נולדה כיוזמה פרטית של חובב מכונאות דרום-אפריקאי בשם רוֹהן ווֹס, אשר רצה להציל את קטרי הקיטור מגריטה ובשנות ה-80 רכש כמה קטרים ישנים ושיפץ אותם. כך הגיע לרעיון להקים רכבת פאר ברוח הרכבות שהובילו את האצולה הקולוניאלית האירופית בתחילת המאה ה-20. בהמשך רכש גם כמה קרונות ישנים וקטר דיזל משנת 1938, שיפץ אותם, וב-1989 יצא לדרך המסע הראשון של Rovos Rail. ב-1991 יצאה הרכבת הראשונה למסלול של ארבעה ימים בין פרטוריה לקייפטאון, מסלול שקיים עד היום.
עם הצלחת המיזם נפתחו מסלולים נוספים, כגון מסלול של שלושה ימים מפרטוריה לזימבבואה הכולל ביקור במפלי ויקטוריה; "ספארי דֶרבֶּן", בין פרטוריה שבצפון המדינה לעיר דרבן על חוף האוקיינוס ההודי בדרום, כולל סיור בשמורת הטבע אמביט; "ספארי נמיביה", מסלול של תשעה ימים שמתחיל בפרטוריה, חוצה את יערות דרום אפריקה, נכנס למדבר נמיביה ומסתיים במפרץ וולביס, לחופי האוקיינוס האטלנטי.
החיים על הרכבת מזכירים את ימי הזוהר של הקולוניאליזם. שתי מסעדות עילית, שהכניסה אליהן לארוחת ערב מחייבת לבוש של ז'קט ועניבה (לגברים); קרון בר, שבו הדקדנטיות חוזרת לחיים; מרפסת פתוחה בקרון האחרון כדי לתפוס אווירה; וסוויטות בשלוש רמות של פינוק כדי לסגור את הלילה.
מחירים ליחיד: 3,000-1,500 דולר.