פורשה 356 היתה המכונית הסדרתית הראשונה של היצרן הגרמני, ושורשיה נטועים בעיצובה של החיפושית העממית. ה-356 הוצגה ב-1948, וייצורה נמשך עד 1966 עם ארבעה דורות של מרכבי קופה, קבריולה וספיידר. לכל הדגמים היה מרכב דו-מושבי ספורטיבי, עם מנוע והנעה אחוריים. דגמי הבסיס של 356 נמכרו ב-1948 תמורת 3,750 דולר, והיום הם שווים 100 אלף ויותר; דגם קונברטיבל במצב "תצוגה" השיג לאחרונה מחיר דמיוני של חצי מיליון דולר.
בהשוואה לסכומים אלה, חשמולה של פורשה 356 יעלה בסדנת Retro Electric Limited הלונדונית 35 אלף פאונד בלבד – סכום נמוך משמעותית מהמקובל בבריטניה, ולכן מתאים מאוד ללקוחות מן השורה, המבקשים לחשמל מכוניות עממיות כמו פולקסווגן חיפושית או טרנספורטר, מיני מיינור או אפילו פיאט 500 מיניאטורית.
במחירים כאלה, רבים בוחרים להסב את מכוניותיהם העממיות להנעה חשמלית, על מנת להאריך את חייהן בשנים רבות, תוך חיסכון בהוצאות שוטפות וללא כל מגבלה לנהוג במרכזי הערים. בנוסף על כך, המכוניות בעלות תיבת ההילוכים הידנית הופכות פתאום ל"אוטומטיות" לרווחת הנהגים, ואין להם צורך לחפש מכונאים המתמחים במכלולים עתיקים.
ה-356 היא המקור שממנו התפתחה סדרת 911 של פורשה, איקון עולמי בלתי מעורער. הושתל בה מצבר צנוע, של 26.5 קוט"ש, המספיק לנסיעה בת כ-200 ק"מ. עם המראה האיקוני ובגג פתוח, המכונית הזאת היא בת זוג מושלמת לסיבוב כיף של יום ראשון.
שורה תחתונה: חשמל לכל, ובזול
מחיר: תהליך החשמול והחידוש – 35 אלף אירו. הרכב המקורי – כ-100 אלף אירו
ה-356 היא המקור שממנו התפתחה סדרת 911 של פורשה, איקון עולמי בלתי מעורער. הושתל בה מצבר צנוע, של 26.5 קוט"ש, המספיק לנסיעה בת כ-200 ק"מ
צילום: Retroelectric Limited