בשנת 2021 הכריזה ענקית הרכב הדרום-קוריאנית יונדאי על הקמת חברה-בת חדשה בשם Supernal, עם התחייבות למימון בסך כ-1.5 מיליארד דולר. התוצאה היא מונית חשמלית מעופפת, שנמצאת עדיין בשלבי פיתוח התחלתיים באופן יחסי. בסוף התהליך הכלי יאפשר להגיע ליעד במהירות גבוהה פי שלושה עד חמישה מנסיעה ברכב, ולדברי יונדאי, במחיר נגיש בהחלט.
הכלי, ששמו – הזמני, ככל הנראה – S-A1 eVTOL, יהיה מיועד לחמישה נוסעים – ארבעה וטייס. יחד עם זאת, כאשר הטכנולוגיה האוטונומית תהיה זמינה ותקבל את האישורים הנדרשים, ייתכן שהוא יוכל לשייט באוויר גם ללא טייס.
לדברי היצרנית, הדגם צפוי לכלול כמה תכונות שיבדלו אותו בהשוואה לכלי טיס אחרים שיעופפו בשמֵי העולם בשנים הקרובות. כך, למשל, יונדאי תסייע לחברה הבת שלה ליצור חוויית טיסה נוחה, מה שלדברי החברה אינו קיים בדרך כלל בכלי תעופה (להבדיל ממכוניות, שבהן מושם דגש על חוויית הנוסע). מהנתונים שפורסמו, עולה שהכלי יהיה בעל טווח טיסה 60 מייל (כ-97 ק"מ), יגיע למהירות 180 מייל בשעה (כ-290 קמ"ש), יוכל לנסוק לגובה עד כאלפיים רגל (כ-600 מטר) וידרוש זמן טעינה קצר מאוד – חמש עד שבע דקות בלבד. ייתכן שבטיסות ארוכות ייעשה שימוש בתאי דלק על בסיס מימן.
התכנון שם דגש חזק על המפרט הבטיחותי: הכלי צפוי לכלול מערכת הנעה חשמלית מבוזרת (DEP), מספר רוטורים ומדחפים סביב השלדה להפחתת נקודות כשל ספציפיות, ואפילו מצנח אוויר למקרי חירום. הוא צפוי לקבל הסמכה ב-2024, והתחזיות הן שהיחידות הראשונות עשויות להיות מושקות במהלך 2028.
שורה תחתונה: המונית הכי נוחה בשמָים