ענקית הרכב היפנית הונדה מפתחת את מטוס הסילון קל המשקל הבין-יבשתי הראשון בעולם, HondaJet 2600. המטוס יציע טווח טיסה ארוך משמעותית בהשוואה למטוסי סילון קלים אחרים – הוא יגמא מרחק של כ-4,900 ק"מ, בעוד האחרים אינם עוברים לרוב את רף ה-3,300 ק"מ. יתר על כן, זהו מטוס הסילון הבין-יבשתי הראשון שיכול להיות מוטס על ידי טייס אחד בלבד.
המטוס הזה הוא למעשה הגרסה המתקדמת והמרווחת ביותר בסדרת מטוסי HondaJet של החברה, שהושקו בשלהי 2015 וזכו להצלחה מרשימה. מאחר שהמטוס מוגדר מלכתחילה בקטגוריית קלי משקל, הוא קטן בממדיו, ומיועד להטיס לא יותר מ-11 נוסעים. יחד עם זאת, כדי להבטיח יעילות טיסה מקסימלית, רצוי שמספר הנוסעים בפועל יהיה אף נמוך מכך.
ה-HondaJet 2600 יגיע למהירות מרבית 0.7 מאך, וצריכת הדלק שלו, לדברי החברה, תהיה נמוכה בכעשרים אחוז בהשוואה לזו הממוצעת במטוסים קלים אחרים, ובכארבעים אחוז בהשוואה למטוסים בסדר גודל בינוני. פליטת הפחמן הדו-חמצני נמוכה אף היא במידה משמעותית. פיתוחים טכנולוגיים חדישים מבית הונדה מיועדים להבטיח נוחות טיסה משופרת. כך, למשל, נעשה כאן שימוש במערכות מתקדמות המפחיתות את הרעש והרעידות.
בהשוואה למטוסים אחרים בסדרי הגודל שלו, תא המטען של ה-2600 יהיה גדול בכ-33 אחוז, מה שיאפשר לנוסעיו להביא עמם חפצים רבים יותר. לנוחיות הנוסעים יותקנו גם כיסאות מסתובבים ב-180 מעלות, משענות מיוחדות לרגליים ועוד.
שורה תחתונה: היעילות שבקלות
מחיר: 12 מיליון דולר