הבוגאטי טַייפ 55 נחשפה בתערוכת הרכב של פריז בשנת 1931, והסופרספורט של ז'אן בוגאטי היתה אז מכונית על, וגנבה את התערוכה, עם מהירות מרבית 180 קמ"ש. היא הכילה בבסיסה את השלדה של מכונית הגרנד-פרי של בוגאטי, ובמקום מנוע ה-16 צילינדרים הענקי נשתלו בה מנוע קטן יותר, שמונה צילינדרים טורי בנפח 2.3 ליטרים עם מגדש-על (סופר-צ'ארג'ר), ותיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה. התפוקה היתה 130 כוחות סוס בלבד, מעט מאוד במונחים של היום, אבל ממש אקזוטיקה בתחילת שנות השלושים.
ההופעה החשובה השנייה של הדגם היתה כעבור חודשים ספורים, במירוץ המילֶה-מיליה של 1932, כשבקוקפיט נהג מוכר מאוד של בוגאטי, אקילה וארֶזי, ולצדו הדוכס לבית קסטלבארקו. ככל הידוע, רק טייפ 55 אחת השתתפה באותו מירוץ, וכיום היא הנחשקת ביותר.
המכונית הזאת יוצרה בשנים 1935-1931, ורק 38 יחידות שלה "עלו על הכביש". מהן 16 היו רודסטֶר פתוחות ועוד שבע קופֶה סגורות – כל אלה עם מרכבים שיוצרו על ידי בוגאטי עצמו, ו-15 האחרות יצאו לסיום הייצור אצל בוני מרכבים חיצוניים. הדגם הזה נחשב עד היום אחד הנדירים ביותר שבוגאטי יצרה. שילוב של ביצועים עם איכות ייצור סופר-גבוהה, וגישה אמנותית להנדסה, אשר משקפת את הנטייה האמנותית של בני משפחת בוגאטי.
שורה תחתונה: אם קלאסית – אז זאת
מחיר: כעשרה מיליון דולר
לסקירה על מכוניות נוספות היכנסו בקישור כאן