לפני כעשר שנים נתקע דיוויד לורֶנץ בפקק תנועה עם מכוניתו המיושנת, שהחליטה להתפגר בעיצומה של נסיעת בוקר. הוא גרר את הרכב למוסך ותיקן אמנם את הנזק, אבל הבין שלא זו הדרך. כחובב מושבע של בריטיות קלאסיות הוא ידע כי בעלי מלאכה היודעים לכוון קרבורטור הם זן נכחד, שייעלם מן העולם תוך שנים לא רבות. זה אומר שבעליהן של XK120 מדהימות, כמו זו שבתצלום, יתקשו לתחזק ולשמור אותן במצב נסיעה ההולם את חזותן הנצחית.
השלב הבא ארך כמה שנים. ב-2018 הקים לורנץ את סדנת Lunaz Design, השוכנת בצמוד למסלולי המירוצים של Silverstone באנגליה. היו אלה ימיה הראשונים של מהפכת המכונית החשמלית, ו-150 עובדי הסדנה, על מקצועותיהם השונים, פיתחו יחידת הנעה חשמלית שאותה ניתן להרכיב באופן מודולרי אל תוך קרביהן של מכוניות היוקרה הבריטיות – יגואר, בנטלי, רולס-רויס, אסטון מרטין, לנד רובר ואחרות.
לונאז מתקינה במכוניותיה מצברים בעלי קיבולת של 72 או 117 קוט"ש, המספקים טווח נסיעה מרשים, עד 400 ק"מ ואף יותר, ומתאימים גם לטעינה מהירה בתחנות טעינה ציבוריות. הסדנה
מחשמלת שני דגמים של מכוניות יגואר – E-Type האיקונית ו- XK120הנחשבת לא פחות. כל מכונית עוברת שיפוץ היפר-מפורט, תוך שיפור מערכות ההיגוי, הבלמים ובולמי הזעזועים. עם ההנעה החשמלית הן מקבלות חיים חדשים למשך שנים ארוכות, בלי לזהם את הפלנטה.
שורה תחתונה: לזוגות צעירים שנמאס להם לכוון קרבורטור
מחיר: תהליך החשמול והחידוש – 375 אלף פאונד. הרכב המקורי – כ-100 אלף פאונד
המכונית עברה שיפוץ היפר-מפורט, שבמסגרתו שופרו גם מערכות ההיגוי, הבלמים ובולמי הזעזועים, והושתלה יחידת הנעה חשמלית, המספקת טווח נסיעה עד 400 ק"מ ואף יותר
צילום: Lunaz Design