קונצרן יונדאי, הבעלים של קיה, עושה בשנים האחרונות צעדים משמעותיים ביותר אל תוך השוק האירופי. והדרך של היצרן הקוריאני הזה ללב ולתודעה של נהגי אירופה היא באמצעות מוצרים המעוצבים באירופה, על ידי אירופאים, מפותחים במרכזי מו"פ בלב היבשת ואפילו מיוצרים במדינות גוש האירו. אסטרטגיה זו בולטת מאוד בדור האחרון של מכוניות קיה וברכב תצוגה אשר נחשף רק באחרונה – קיה Niro.
הנירו בוחן את העתיד לרכב עירוני עם לייף-סטייל. אם יתקבל באהדה הוא ייוצר כסופר-מיני סדרתי. הוא מוכן לחיים בסביבה אורבנית, וזה מתחיל במסר העוצמה של המרכב. כדי להדגיש זאת השתמש המעצב בחומרים בעלי תכונות מקוטבות, כמו מט ומבריק. בהתאם לדרישות במגה-עיר העתידית, מידות המכונית קטנות, כמו בטרנד הכללי של רכבי פנאי קומפקטיים.
היום, לפי שרייר, "אנשים עוברים מ-4 x 4 למכוניות קטנות, והם מצפים לקבל עיצוב מוחצן ובולט יותר. על המכונית לבטא את היכולת שלה וליצור הזדהות לבעליה. נירו צריכה לענות על הצורך של בעליה להיות במקום שבו האקשן מתרחש, והם אפילו נלהבים מעצם המחשבה על ללכלך את האוטו בבוץ".
פטר שרייר יצא מתוך מחלקת העיצוב בהנהלתו של וולטר דה-סילבה. הוא היה מעורב בפרויקט אאודי TT ועוד מכוניות רבות אחרות מקבוצת פולקסוואגן. כשקונצרן יונדאי הרחיב פעילות בשוק האירופי הוא זיהה את חשיבותו של המעצב ביצירת כלי רכב שיתאים לטעמו של הלקוח האירופי. וכך, בשנת 2006, גייס לשורותיו את שרייר הגרמני, וזה המציא את "חרטום הטיגריס" כמראה המותגי החדש של קיה בשנת 2007. הרבה מההצלחה של קיה בשנים האחרונות נזקפת לזכותו של העיצוב החדש.
בקיצור: סופר-מיני עירוני עם מקדם לייף-סטייל
מחיר: עד 100 אלף שקל