מנועי סילון מניעים את הרוב המוחלט של המטוסים המסחריים. הדגם הבא מנסה לקחת את העקרונות והיתרונות של מנועי הסילון המסורתיים, להפוך אותם לחשמליים לחלוטין (באמצעות מערכת בעלת שלב אחד בלבד, המונעת על ידי מנוע חשמלי ללא פליטת מזהמים) ולשלב אותם עם מערכת המראה ונחיתה אנכית. התוצאה היא Lilium Jet, מטוס הסילון הראשון בעולם שצפוי להיכלל בקטגוריה של eVTOL.
לדגם המתוכנן אחראים שלושה שחקנים, המשתפים ביניהם פעולה זה כשנתיים בתהליך פיתוח וייצור מנוע הסילון שיאפשר פיתוח של הדגם: הסטארט-אפ הגרמני Lilium, יצרנית הרכב היפנית Denso ותאגיד התעופה האמריקאי HoneyWell. טיסת המבחן הראשונה של כלִי הטיס בוצעה ב-2015, ומאז עמלו על תכנון, בנייה ובדיקה של חמישה דורות של פיתוחים טכנולוגיים. ההסמכה של הכלי צפויה ב-2025, ובאופן די ייחודי מכוונים בחברה להסמכה כפולה: הן מטעם ה-FAA בארצות הברית והן מטעם הסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי (EASA).
טווח הטיסה של Lilium Jet, בין טעינה לטעינה, יהיה 155 מייל (כ-250 ק"מ) והמהירות המרבית 175 מייל לשעה (כ-281 קמ"ש). השילוב המיועד של מנועי הסילון החשמליים בדָשֵי הכנפיים עתיד להפחית את עוצמת הרעש, ובו בזמן לספק יעילות אירודינמית ולהגדיל את שטח תא המטען של הכלי. Lilium Jet צפוי לשמש לטיסות פרטיות עד שישה נוסעים, כמו גם לטיסות ללא מושבים כלל, לצורכי שינוע מטען וסחורה עבור השוק הלוגיסטי והמסחרי.
שורה תחתונה: גם למנועי סילון מגיעה גרסה חשמלית אנכית