חשמל במהירות הסילון Lilium Jet

טיסת המבחן הראשונה של Lilium Jet בוצעה ב-2015, ומאז עמלו על תכנון, בנייה ובדיקה של חמישה דורות של פיתוחים טכנולוגיים. ההסמכה של הכלי צפויה ב-2025

מנועי סילון מניעים את הרוב המוחלט של המטוסים המסחריים. הדגם הבא מנסה לקחת את העקרונות והיתרונות של מנועי הסילון המסורתיים, להפוך אותם לחשמליים לחלוטין (באמצעות מערכת בעלת שלב אחד בלבד, המונעת על ידי מנוע חשמלי ללא פליטת מזהמים) ולשלב אותם עם מערכת המראה ונחיתה אנכית. התוצאה היא Lilium Jet, מטוס הסילון הראשון בעולם שצפוי להיכלל בקטגוריה של eVTOL.

לדגם המתוכנן אחראים שלושה שחקנים, המשתפים ביניהם פעולה זה כשנתיים בתהליך פיתוח וייצור מנוע הסילון שיאפשר פיתוח של הדגם: הסטארט-אפ הגרמני Lilium, יצרנית הרכב היפנית Denso ותאגיד התעופה האמריקאי HoneyWell. טיסת המבחן הראשונה של כלִי הטיס בוצעה ב-2015, ומאז עמלו על תכנון, בנייה ובדיקה של חמישה דורות של פיתוחים טכנולוגיים. ההסמכה של הכלי צפויה ב-2025, ובאופן די ייחודי מכוונים בחברה להסמכה כפולה: הן מטעם ה-FAA בארצות הברית והן מטעם הסוכנות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי (EASA).

טווח הטיסה של Lilium Jet, בין טעינה לטעינה, יהיה 155 מייל (כ-250 ק"מ) והמהירות המרבית 175 מייל לשעה (כ-281 קמ"ש). השילוב המיועד של מנועי הסילון החשמליים בדָשֵי הכנפיים עתיד להפחית את עוצמת הרעש, ובו בזמן לספק יעילות אירודינמית ולהגדיל את שטח תא המטען של הכלי. Lilium Jet צפוי לשמש לטיסות פרטיות עד שישה נוסעים, כמו גם לטיסות ללא מושבים כלל, לצורכי שינוע מטען וסחורה עבור השוק הלוגיסטי והמסחרי.

שורה תחתונה: גם למנועי סילון מגיעה גרסה חשמלית אנכית

 

הרשמה לניוזלטר של סיגאר

    Shopping cart

    0

    אין מוצרים בסל הקניות.

    Hit Enter to search or Esc key to close
    האם את/ה מעל גיל 21?
    הכניסה לאתר מותרת מגיל 21 בלבד

    בכניסה לאתר זה הנני מאשר ומצהיר כי: (1) הנני בגיר אשר מלאו לו 21 שנים לפחות; (2) הנני מבקש, מראש ובכתב, להיחשף לפרסומת למוצרי עישון בלא חוזי (video) או שמע כלשון סעיף 3(ב)(5) לחוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983.

    הנני מבקש לצפות בתכני האתר, וכן מספק את הצהרתי זו, באופן חופשי ותוך הבנה מוחלטת ומלאה של מעשיי והשלכותיהם ולא תהא ו/או למי מטעמי כל דרישה ו/או תלונה ו/או בקשה ו/או תביעה כלפי מפעילי האתר ו/או בעלי האתר ו/או מי מטעמם בקשר לתוכן האתר, לרבות התוכן השיווקי, הפרסומי והאינפורמטיבי המצוי בו.

    דילוג לתוכן