לאחר תום מלחמת העולם השנייה סבלה איטליה ממחסור חמור בחומרי בנייה ומכלולים למכוניות ספורטיביות, מה שהביא את רוֹדוֹלפו פַּטריאַרקה לתכנן בסדנה שלו רכב ייחודי וקומפקטי. היה לו ניסיון רב בכוונון מנועים ומתלים, והוא תכנן סדרת ייצור מצומצמת של שבע מכוניות מירוץ. להנעת ה- 750 Sport Barchettaנבחר מנוע 500 סמ"ק של פיאט טופולינו זעירה, שהותקן בקדמת המכונית. פטריארקה הגדיל את נפח המנוע ל-750 סמ"ק, התאים לו גל זיזים ספורטיבי ומאייד סולקס כפול, הגדיל את פתחי השסתומים ושיפר את מערכת הפליטה. בסדנת המירוצים הקטנה שליד רומא הוא תכנן ובנה שלדת צינורות ייחודית, שאותה עטף במרכב אלומיניום דק וקליל בגישת Form follows function.
למרות הגישה המעשית, הברקֶטה היא מכונית יפה דמוית טורפדו, בעלת חרטום ייחודי ביותר. החרטום פתוח לחלוטין, עליו מורכבת שׂבכת אלומיניום המאפשרת זרימת אוויר רב, הנדרש לצינון מנוע הביצועים הלוהטים. כנפי הגלגלים הוקטנו למינימום ההכרחי, לשיפור היעילות האירודינמית.
בעבר השתתפו הברקטות במירוצים נחשבים רבים, ובהם Circuito del Valentino, Circuito del Posilipo ו-Coppa della Toscana. רק שלוש מכוניות נותרו מסדרת הייצור המקורית; הדגם המוצג לפנינו השתתף במירוץ מילה מילייה 2016, ואף כיכב על כריכת הספר הרשמי של התחרות היוקרתית. פטריארקה עצמו נחשב עד היום אחד האבות המייסדים של מכוניות המירוץ האיטלקיות מהעידן שאחרי המלחמה, והוא אף זכה לכינוי The Wizard of San Giovanni.
שורה תחתונה: גוף של מכונית מירוץ עם לב של טופולינו
מחיר: לא פורסם