אמנית צרפתייה-אמריקאית, אשר פעלה בניו יורק ונחשבת אחת האמניות המבריקות ופורצות הדרך במאה העשרים. במהלך קריירה של שבעה עשורים היא יצרה גוף עבודות מגוון, כואב ואישי מאוד, ששילב מיניות ופסיכואנליזה ותרם רבות להתפתחות התיאוריה הפמיניסטית. סיפור חייה המורכב, הכולל את מות אמה בגיל צעיר ואת תחושת הכאב והנבגדות בעקבות הרומן שניהל אביה עם המטפלת שלה, היה המניע ליצירתה.
החשיפה המשמעותית שלה היתה רק בגיל 71, כשזכתה להיות האישה הראשונה שמציגה תערוכה רטרוספטקיבית במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (Moma). הפסלים שלה עוסקים ביחסי משפחה, הורות, זוגיות, נשיות, גבריות, כאב, תשוקה ותוקפנות. ב-2017 הוצגה במוזיאון תל-אביב תערוכה מקיפה של בורז'ואה, בשם "שניים", שהתמקדה בנושא מערכות יחסים.
פסל ידוע ומרשים של בורז'ואה, "הזוג" ("The Couple"), מתאר בני זוג מחובקים ונטמעים זה בזה, ונראים כאילו מרחפים באוויר. פסל זה הוצג ב-2016 בפארק באוסלו שבנורווגיה, שם הזוג הוצב בתוך יער, בין העצים הגבוהים. שנה מאוחר יותר הוצג הפסל גם במוזיאון תל-אביב.
אחד מסימני ההיכר של בורז'ואה הוא מוטיב ה"עכביש", אשר מייצג את יחסיה עם אמה אשר נפטרה בגיל צעיר והותירה אותה "חסרת כלי נשק", ללא עמידה יציבה בעולם. לדבריה, "אימא היתה עדינה, סבלנית ויעילה כמו עכביש. היא יכלה לגונן על עצמה וגם עלי". ואכן, פסל העכביש המפורסם שלה, המתנשא לגובה תשעה מטרים ועשוי מברונזה ופלדת אל חלד, נקרא "אימא" ("Maman"). הוא זיכה את בורז'ואה בכינוי "אשת העכביש" והוצג בתערוכות רבות בעולם.