נהג המירוצים הבלגי Tony Gillet הוא המוח והיזם שמאחורי ורטיגו 5 ספיריט. הדגם הראשון של ורטיגו נולד ב-1992, ועבר מאז כמה גלגולים. זה הנוכחי חמוש במנוע פרארי-מזראטי V8 בנפח שלושה ליטרים, בעל הספק 420 כ"ס. במונחים של מכוניות-על זה לא הספק מרשים, אבל הוא מתלווה למשקל נוצה, כ-620 ק"ג, המאפשר למכונית להאיץ למאה קמ"ש ב-3.2 שניות. זה כבר נתון מצוין, והמשקל הנמוך מעניק לורטיגו גם התנהגות כביש/ מסלול מצוינת. תיבת ששת ההילוכים ידנית, בתפעולSequential כמו באופנועים. המשקל העצמי הנמוך משתקף גם במחירו האטרקטיבי של הרכב, 280 אלף דולר בלבד.