רוב מכוניות ההייפר קאר נוצרו במחוזות אירופיים, אבל ה"ינשוף"(Owl) שלAspark מגיע מארץ השמש העולה. גם כאן אנו מוצאים חברה צעירה יחסית, נטולת ניסיון בייצור מכוניות – חיסרון שאינו משפיע על יומרות היצרן, אשר מנסה, כך נראה, לקטוף את כתר המכונית החשמלית המהירה בעולם, עם הספק מפלצתי של 2,012 כ"ס ותאוצה חלומית של 1.9 שניות מאֶפס למאה.
חברת אספארק ממוקמת באוסאקה שביפן, אבל ייצור רכבי הינשוף יתבצע בטורינו, מעוז הטכנולוגיה האיטלקי. שיטה זו מאפשרת שיתוף פעולה הדוק והסתמכות גדולה על יצרני המכוניות המפוארים, הפועלים בצפון איטליה. הדבר מדגיש את חוסר ניסיונם של יצרני מפלצות החשמל בבנייה וכיול שאר מרכיבי ההייפר קארס – מתלים, היגוי, מרכב, תא נוסעים וכד'. ההייפר קאר היפני זכה לשם Owl, כי הינשוף נחשב ביפן לעוף מביא מזל וגם מכיוון שדלתותיו נפתחות כלפי מעלה, בדומה לכנפי הינשוף.
כמו אצל כל יצרן רכב חשמלי, אנשי אספארק היו צריכים להחליט מה להעדיף – מצבר גדול עם טווח נסיעה מרשים (אבל כבד) או מצבר קל יותר, שיצמצם את טווח הנסיעה בין טעינות. הם בחרו במצבר מצומצם יחסית, בעל 64 קוט"ש, המספיק לטווח של 400 קילומטר. זה נתון המשקף נהיגה חסכונית, אבל מי קונה רכב כזה כדי לחסוך באנרגיה?…
המרכב האחוד של ה-Owl בנוי מחומרים מרוכבים, והוא נמוך מאוד – 99 סנטימטר בלבד. סדרת הייצור מוגבלת לחמישים יחידות, 15 מהן כבר הוזמנו על ידי לקוחות זריזים.
שורה תחתונה: נוסע בכיוון אחר לגמרי משאר הרכבים היפניים
מחיר:2.6 מיליון דולר
למכוניות חדשות נוספות היכנסו כאן