במטוס המנהלים Dassault Falcon 10X, שיושק ב-2025, יש נקודה ישראלית בולטת מאוד: הוא כולל בתוכו – כפי שאפשר להסיק משמו – את מערכת ההתרעה המוקדמת המפורסמת פלקון, פרי פיתוח כחול-לבן.
טווח הטיסה המרבי של המטוס כ-14 אלף ק"מ, ומהירותו המרבית 0.925 מאך. הוא מוּנָע בכוחם של צמד מנועי רולס-רויס 10X (אלה נתנו לו את החלק השני של שמו), הגדולים ביותר בסדרת Pearl, וזו הפעם הראשונה שבה דאסו משתמשת במנועים של היצרנית הבריטית.
ה-Falcon 10X מיועד להטיס עד 19 אנשים, שייהנו מתא הנוסעים (קבינה) המרווח ביותר בקטגוריית מטוסי המנהלים, כך לדברי החברה. זה כולל חלל ישיבה מרכזי עם שמונה כיסאות, כמו גם שולחן אוכל ושולחן עבודה הנפתחים מצִדי התא. חדר השינה מכיל מיטה מרווחת, מסך טלוויזיה בגובה המיטה, חדר רחצה ומקלחת, מסך שליטה עם אפליקציות ייעודיות לשליטה על התאורה והטמפרטורה בתא, וגם עם מפה של פנים המטוס וצילום של הנעשה מחוץ למטוס.
עניין חשוב לא פחות הוא איכות האוויר בתוך המטוס. אנשי דאסו מבטיחים כי מערכת סינון האוויר ב-Falcon 10X יעילה פי עשרה בערך מהמערכות שבבנייני משרדים, וברמה דומה לזו שבבתי חולים. מאפיין ייחודי נוסף הוא החלונות הרבים, 38 במספר, יותר מבכל המטוסים האחרים בסדרת פלקון, והדבר נועד, כמובן, לשפר את החוויה הוויזואלית בטיסה.
שורה תחתונה: שיק צרפתי בגוף גדול
מחיר: 75 מיליון דולר