שורשיה של יצרנית האופנועים האמריקאית קרטיס נטועים בשנת 1902, כאשר מייסד חברת האם Glenn Curtiss שבר את שיא המהירות לזמנו, עם אופנוע בעל מנוע 8V. זוהי המורשת, אבל פניה של קרטיס נשואות קדימה. הבשורה העיקרית בדגם הדגל The One היא לאו דווקא ההנעה החשמלית, כאלה ראינו כבר בעבר; החידוש שעליו הוציאה קרטיס פטנט הוא המבנה הסימטרי-מושלם של האופנוע על כל מכלוליו, ובהם המנוע החשמלי והמצברים הארוזים בגליל האדום, אשר מורכב בגחון ומהווה חלק מרכזי של שלדת האופנוע.
רמת הפינוק והעידון של The One גבוהה ביותר, והוא מציג גם ביצועי מנוע חריגים. עם הספק 217 כ"ס, הזמינים בכל רגע, זהו אחד האופנועים המהירים והחלקים ביותר להפעלה. טווח הנסיעה על טעינה מלאה הוא 200 ק"מ, לא עוצר נשימה. מלבד הצילינדר האדום, הנראה כמו פצצת מטוס, האלמנט העיצובי העיקרי הוא קשתות מסיביות המופיעות במזלג הקדמי ובזרוע האחורית, כמו גם בשדרה האנכית של האופנוע. מעל השדרה מורכבים "מכל דלק" שאין בו דלק, והקפיץ המסיבי של בולם הזעזועים הבודד.
המתלה הסימטרי יוצר, לדברי החברה, נוחות תפעול ואיזון מושלמים, המקלים על השליטה בכלי במהירויות גבוהות ונמוכות. השלדה בנויה בקונספט מודולרי, שיאפשר לפתח בעתיד ליין מורחב של אופנועי קרטיס חשמליים. כדי לשמור על אקסקלוסיביות הדגם הוגבלה כמות הייצור למאה יחידות בשנה. ניתן להזמין את The One כבר היום, דגמים ראשונים יסופקו בקיץ 2024.
שורה תחתונה: סימטרי, חד וחלק
מחיר: 120 אלף דולר
רמת הפינוק והעידון של The One גבוהה ביותר, והוא מציג גם ביצועי מנוע חריגים. עם הספק 217 כ"ס זהו אחד האופנועים המהירים והחלקים ביותר להפעלה
צילום: Curtiss Motorcycles