היכולות המבריקות של התעשייה הישראלית החכמה הגיעו גם לתחום כלי הטיס האישיים. חברת AIR המקומית מפתחת בשנים האחרונות את ה-Air One, כלי תעופה חשמלי המיועד לאדם אחד (בעל רישיון טיס). הכלי, שמשקלו כ-1,100 ק"ג, הוא מעין הכלאה בין רחפן למטוס קל, עם כנפיים ומדחפים. ככזה, ממדיו קטנים יחסית: כ-5.8 מטרים אורך וכ-7.5 מטרים רוחב.
ה-Air One מבוסס על יכולת המראה ונחיתה אנכיות eVTOL)), ללא צורך במסלול טיסה. יחד עם זאת, לעומת כמה מכלי הטיס האחרים בקטגוריה, אין לו גלגלים, ולפיכך אין אפשרות להסיעו על הקרקע. הוא יוכל לגמוא מרחקים קצרים יחסית במהירות מרבית של 250 קמ"ש. טווח הנסיעה המרבי עם סוללה מלאה, שגודלה דומה לזאת של רכב חשמלי סטנדרטי, הוא בין 100 ל-150 ק"מ.
הכלי כולל כמה פיתוחים מתקדמים, מקצתם ברמת הפטנט, לרבות מבנה אווירודינמי ייחודי או יישומים לבקרת טיסה. אחת המטרות כאן היא לפשט ככל האפשר את פעולת ההטסה, ובד בבד להתמודד עם אתגרי רעש, תשתית ואחרים.
Air One, שעבר בשלהי 2022 את טיסת המבחן המלאה שלו, אמור לפי התכנון הראשוני להגיע לצרכנים בסוף השנה הנוכחית, עם השלמת ההסמכה המלאה שלו על ידי מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA). חברת AIR מתכננת למכור אותו היישר לצרכני הקצה, ולא להשתמש בו כחלק מצי של מוניות מעופפות. בחברה מדווחים כבר על כמה מאות הזמנות, דבר שאולי יאפשר לה בעתיד להגשים את החזון שלה, "להיות הטסלה של התעופה האווירית". מחיר הכלי: כ-150 אלף דולר.